فعالیت ۴۱کمپ ترک اعتیاد در گلستان/ اشتغال ۱۱۱ بیمار بهبود یافته اعتیاد درسال گذشته

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در سال گذشته، ۱۱۱ شغل برای بهبودیافتگان از اعتیاد در گلستان ایجاد شد که ۱۰۳ نفر خویش فرما و هشت نفر هم به صورت کارفرمایی بوده است.

ابراهیم غفاری پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهارکرد: ۳۲ موسسه دارای مجوز از بهزیستی در گلستان در زمینه پیشگیری از اعتیاد خدمات ارائه کرده و در سطح ۸۸ محله فعال هستیم.

وی افزود: ۴۱ مرکز اقامتی (کمپ) داشته که در سال ۹۸، حدود ۹ هزار و ۴۵۶ نفر خدمات دریافت کردند و در ۶۱ مرکز سرپایی هم ۹ هزار و ۷۸۰ نفر از خدمات ما بهره مند شدند.

غفاری ادامه داد: ۱۱۴ نفر از مراکز تی سی (اجتماع محور) و هزار و ۶۳ نفر هم در چهار مرکز گذری (دی آی سی) خدمات دریافت کردند.

وی بیان کرد: سه شیلتر (یکی مختص خانم ها و دو تا برای آقایان) در استان فعال بوده که در سال گذشته ۴۳۰ نفر از آن استفاده کردند.

غفاری گفت: پنج مرکز خدمات سیار هم در گلستان وجود دارد که ۵۵۹ نفر از آن بهره مند شدند.

وی در خصوص مرکز ماده ۱۶ و تبصره دو بیان کرد: در سال گذشته ۳۷ معتاد متجاهر از خدمات این دو مرکز برخوردار شده که ۴۳۱ نفر در ماده ۱۶ و ۴۰۶ نفر در ماده ۱۵ (تبصره دو) پذیرش شدند.

غفاری در خصوص طرح مدیریت مورد، اظهارکرد: ۱۰۷ معتاد از این طرح استفاده کرده که ۴۷ نفر آن ها شاغل و سه نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار گفتند و ۶۹ نفر به خانواده برگشته و چهار نفر هم تنها زندگی می کنند.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: از این تعداد ۲۸ نفر ریزش داشته و ۱۲ نفر مصرف مجدد را آغاز کردند.

وی از فعالیت یک خانه بین راهی در گرگان خبرداد و افزود: این مرکز برای کسانی که بهبودیافته اما جا و مکان ندارند استفاده می شود و در سال گذشته ۴۵ نفر در این مرکز پذیرش شدند.

غفاری با بیان این که سال گذشته، به ۶۹۱ نفر یارانه درمان دادیم که رقم ۲۸۱ میلیون تومانی را در برمی گیرد، گفت: در سال گذشته، ۱۱۱ شغل برای بهبودیافتگان از اعتیاد در گلستان ایجاد شد که ۱۰۳ نفر خویش فرما و هشت نفر هم به صورت کارفرمایی بوده است.

طبق گفته مدیرکل بهزیستی گلستان ۴۸۱ طرح آماده سازی شغلی در بهزیستی استان انجام شده است.

کد خبر 19066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد