تقدیر از دختران و فعالان حوزه دختران در خانه سلامت بهزیستی خراسان رضوی

همزمان با روز دختر و هفته قوه قضائیه مراسم تقدیر از دختران و فعالان حوزه دختران در مرکز سلامت دختران بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مراسم روز دختر و هفته قوه قضائیه به منظور تقدیر از دختران و فعالان حوزه دختران با حضور محمدحسین درودی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی ،نیره عابدین زاده معاون دادستان مشهد، یاقوتی معاون دادستان مشهد و سرپرست دادسرای ناحیه 5 در مرکز سلامت دختران بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا پوریوسف،مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت: در سال گذشته خراسان رضوی 732مورد پذیرش از زنان و دختران آسیب دیده داشته که از این تعداد 203زن خود معرف بودند و 502دختر از بهزیستی خراسان رضوی خدمات دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: خدمات مختلفی در مراکز سلامت زنان شامل مشاوره، خدمات توانمندسازی، مددکاری، ارتباط موثر با خانواده و پیگیری مشکلات این افراد ارائه می شود از 732 مورد که در سال گذشته به خانه سلامت بهزیستی مراجعه کرده اند 607مورد زنان و دخترانی بودند که برای اولین بار به ما مراجعه داشتند و 125مورد چندین مرحله مراجعه داشتند و 68درصد افرادی که به ما معرفی شدند زیر سن 24سال داشتند.

پوریوسف تصریح کرد:531نفر از مددجویانی که به مراکز سلامت بانوان مراجعه کردند زیر دیپلم داشتند و این نشان دهنده فرق فرهنگی و اجتماعی بانوان است 369 نفر از افرادی که به بهزیستی مراجعه کرده اند مجردین بوده اند و 363نفر متاهل بوده اند و 97درصد فاقد شغل و حرفه بوده اند و نیازمند برنامه ریزی برای اشتغال و توانمندسازی هستند.

وی عنوان کرد: 62درصد از این افراد فاقد مسکن مناسب بودند و حتی توانایی تامین اجاره بهای منزل خود را نداشتند و 704مورد از پذیرش های ما در سال گذشته فاقد بیماری های جسمانی و اعتیاد و ... بودند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در بحث آسیب ها تفکیک زنان آسیب دیده و دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب دیده را داریم و در مرکزی که هم اکنون حضور داریم دخترانی که توسط دادگستری به ما معرفی می شوند را پذیرش می کنیم که در حال حاضر 32دختر در این مرکز نگهداری می شوند و از سال گذشته تاکنون 104دختر آسیب دیده ورودی داشتیم و در سال 99 نیز 54مورد پذیرش داشتیم و 32نفر نیز ثابت هستند.

پوریوسف ادامه داد: درخانه امن بهزیستی زنان خشونت دیده نیز معرفی می شوند که از اول سال تاکنون 20مورد پذیرش داشتیم و در حال حاضر تنها 3مورد در این مرکز هستند و مابقی کارهایشان به سرانجام رسیده و مرخص شده اند.

سید امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی نیز اظهارداشت: خوشحالم که امروز در جمع دختران قرار گرفتیم در روزی که در هفته قوه قضائیه به نام پیشگیری از آسیب های اجتماعی نامگذاری شده است و خوشحالین دستگاه قضائی در کنار بهزیستی قرار گرفته است به عنوان متولی  با یک کار جمعی اقدامات ارزشمندی را در حوزه های مختلف انجام داده و امروز شاهد اثر گذاری این فعالیت ها هستیم.

وی افزود:روز ولادت حضرت معصومه به نام دختر نامگذاری شده و امیدوارم شما دختران قدر خودتان را بیشتر بدانید و بیشتر برای جامعه مثمر ثمر باشید و در آینده فرزندان خوبی را تحویل جامعه بدهید.در دستگاه قضائی آمادگی داریم که حمایت و پشتیانی خودمان را اعلام کنیم تا شاهد به بار نشستن شما برای آینده این مملکت باشیم.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از حامیان حریم امنیت و آسایش اجتماعی حوزه زنان و دختران،نیره عابدین زاده معاون دادستان مشهد، یاقوتی معاون دادستان مشهد و سرپرست دادسرای ناحیه 5و دختران مرکز سلامت دختران و مسئولین و مددکاران این مرکز تقدیر و تشکر شد و از خدمات این مرکز نیز بازدید به عمل آمد.

کد خبر 19056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد