سازش 40 درصدی پرونده های ارجاعی به بهزیستی برای درخواست طلاق

40 درصد از درخواست های طلاق ارجاع شده به بهزیستی، منجر به سازش شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان" معصومه محمدی" سرپرست بهزیستی با اعلام این خبر گفت: طی چند سال اخیر روند طلاق در کشور رو به افزایش رفته است و به یک بحران برای بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است، بحرانی که رهبر معظم انقلاب چندسالی است که نسبت به آن به مسئولان فرهنگی کشور هشدار می‌دهند و  با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به موضوع پیشگیری از طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی تاکید کردند.

 محمدی افزود: بند ۱۳ سیاست‌های ابلاغی خانواده از سوی مقام معظم رهبری به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده به ویژه موضوع طلاق و جبران آسیب‌های ناشی از آن با شناسایی مستمر عوامل طلاق و فروپاشی خانواده و فرهنگ‌سازی کراهت طلاق تاکید شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 98 تعداد دو هزار 770 پرونده متقاضی طلاق از دادگستری به مراکز بهزیستی ارجاع گردید که علاوه بر مشاوره های خانوادگی، حقوقی و مددکاری توسط مشاوران مراکز بهزیستی، برای هر زوجین حداقل سه جلسه مشترک مشاوره در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: از این تعداد پرونده ارجاعی، اعتیاد بیشترین مراجعه کننده برای  درخواست طلاق را داشته است. و بعد از آن عدم مسئولیت پذیری، بیکاری،  دخالت اطرافیان و عدم تسلط بر تکنیک های زندگی از مهم ترین علت های درخواست طلاق بوده است.

محمدی با اشاره به وظیفه سازمان بهزیستی در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق، افزود: با انجام مشاوره و خدمات روانشناختی در سال گذشته، خوشبختانه 40 درصد  پرونده ای ارجاعی برای مشاوره طلاق به سازش منجر شد.

کد خبر 19051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد