شمیرانات | اولین جلسه شوری سالمندان در بهزیستی شمیرانات برگزار شد

اولین جلسه شوری سالمندان بهزیستی و دیگر دستگاه های متولی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان شمیرانات، مینا رجایی مدیر اداره اظهار داشت:  شورای سالمندی با اهداف ساماندهی امور مختلف سالمندی از جمله کمیته های حقوقی و بهداشتی و ..... با همیاری و مشارکت فرمانداری و دیگر دستگاه های دولتی و  دبیری  بهزیستی برگزار می شود.
وی ضمن اعلام شرایط ویژه  شمیرانات به لحاظ جمعیت سالمند ی اذعان داشت:  سالمندان شمیرانات 22 % از جمعیت این شهرستان بوده و به نیاز هایی مثل سلامت جسم و روان و ....باید دقت  و توجه شود.
این مقام مسئول بیان داشتند که در حال حاضر 34 مرکز سالمندان دارای مجوز از بهزیستی در این شهرستان فعال هستند و 32 مرکز شبانه روزی و 2 مرکز روزانه به جامعه هدف  خدمات ارائه می کنند؛   همچنین دو هزار و  157  ظرفیت تخت در مراکز فوق الذکر است که یک هزار و  238 تخت آن اشغال شده است.

وی ادامه داد: افراد زیادی  متقاضی  مجوز برای  تاسیس مراکز سالمندی هستند  ولی چون رویکرد سازمان ارائه خدمات در منزل و در راستای هدف شورا  برای حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان  در خانواده و اجتماع است،  باید به تامین حداقل نیازهای این قشر و ارائه خدمات به آنها توجه و تاکید شود.

مدیر بهزیستی شمیرانات اعلام کرد: در ایام بیماری کرونا از گروه های آسیب پذیر سالمندان، مورد فوتی تا کنون اعلام نشده است و  در حال حاضر 62 سالمند یارانه بگیر که 27 نفر آنها مجهول الهویه هستند در مراکز شبانه روزی نگهداری  می شوند. 

کد خبر 19043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد