نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا در مهدهای کودک تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: پس از سه ماه تعطیلی مهدهای کودک به خاطر شیوع ویروس کرونا، همزمان با بازگشایی این مراکز کارشناسان بهزیستی به صورت مستمر بازدید دارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ امین شاهرخی  اظهار داشت: شیوه نامه رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به همراه آموزش کارکنان و مربیان به مهدهای کودک تهران ارسال شده است تا بر اساس آن ضوابط بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا را رعایت کنند از این رو به صورت مستمر وضعیت مهدها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: بسیاری از کارمندان و مادران شاغل با نگهداری فرزندان مشکل داشتند از این رو درخواست های مکرر برای بازگشایی مهدهای کودک وجود داشت که این موضوع بررسی و از ۲۴ خردادماه بازگشایی شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به دستورالعمل های بهداشتی در مهدهای کودک گفت: پذیرش در مهدهای کودک باید با حداقل کودکان و دو سوم نیروی اداری باشد.

وی ادامه داد: باید ضمن تب‌ سنجی روزانه از مربیان و کودکان، فاصله فیزیکی، تهویه هوای اتاق و نوبت دهی به گونه‌ای انجام شود که ازدحام افراد در فضای بسته جلوگیری شود همچنین کارکنان همگی مجهز به ماسک و دستکش بوده نحوه استفاده از آن را به درستی فراگرفته باشند.

شاهرخی تاکید کرد: باید مواد ضدعفونی کننده دست در اختیار مراجعان و کارکنان مهدکودک قرار گیرد ضمن اینکه استفاده از تجهیزات بازی مشترک در محوطه مهدهای کودک همچنان ممنوع است.

وی به مشکلات صاحبان و موسسان مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: برای کمک به این قشر، پویش عدم دریافت اجاره بها را راه اندازی کردیم که در این راستا تعدادی از مالکان نسبت به بخشش و یا به تعویق انداختن اجاره بها کمک کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطر  نشان کرد: مهدهای کودک را به عنوان مشاغل آسیب دیده به وزارت رفاه اعلام کردیم تا برای جبران بخشی از زیان تسهیلات دریافت کنند.

.

کد خبر 19018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد