در رسانه|عوارض اعتیاد عامل اصلی رکود اجتماعی و اقتصادی است

اهواز-ایرنا- معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: اعتیاد به موادمخدر یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر جوامع بشری و عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی است که رکود در زمینه‌‏های مختلف اجتماعی و اقتصادی را به همراه دارد.

علی حسن زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های بهزیستی خوزستان در هفته مبارزه با مواد مخدر، عوارض ناشی از اعتیاد را از عوامل اصلی رکود اجتماعی و اقتصادی برشمرد و گفت: هرسال طی از ۳۱ خردادماه تا پنجم تیرماه، برنامه‌های ویژه‌ای در راستای آگاه‌سازی آحاد جامعه برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر توسط نهادهای متولی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر هر برنامه‌هایی در دستور کار دارد که با توجه به محدودیت‌های پیش آمده و وضعیت موجود ناشی از بیماری کرونا در سراسر کشور و به ویژه استان خوزستان عمده برنامه‌ها و فعالیت‌های بهزیستی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

حسن‌زاده بیان کرد: اجرای برنامه فرهنگی با استفاده از تسهیل‌گران و گروه‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد، پخش و توزیع بروشور، توزیع سی‌دی‌های فشرده دارای محتوای آموزشی پیشگیری از اعتیاد در سطح شهر و محلات آسیب خیز و پرخطر، اجرای مسابقه نقاشی درخصوص پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی و اهدای جوایز به بهترین اثر در محلات حاشیه نشین و آسیب خیز از جمله اقدامات مهم بهزیستی خوزستان در این هفته بودند.

وی افزود: توزیع بسته‌های بهداشتی و مواد غذایی در محلات آسیب خیز بین خانواده‌های آسیب دیده از مصرف مواد مخدر و نصب بنر در سطح شهر و محلات آسیب دیده و حاشیه نشین و مکان های پرتردد با استفاده از شعارهای سال از دیگر برنامه‌های بهزیستی می‌باشند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: انجام مشاوره‌های رایگان به صورت تلفنی توسط مراکز مشاوره و پایگاه‌های سلامت مستقر در محلات و سطح شهر، پخش و ارسال مجموعه‌های کاربین به صورت موشن‌گرافی و پویانمایی درخصوص عوامل و عوارض مصرف موادمخدر در فضای مجازی، ساخت و تولید کلیپ‌های حاوی محتوای آموزشی پیشگیری از اعتیاد و پخش آنها در فضای مجازی در سطح محلات آسیب خیز و حاشیه نشین از جمله اقداماتی است که با توجه به شرایط موجود امکان انجام آنها جود دارد.

پیش از این حمید صرامی دبیر اجرایی برگزاری روز جهانی مبارزه با موادمخدر کشور جهت‏ گیری برنامه‏‌های بزرگداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر سال ۱۳۹۹ را در راستای تقویت گفتمان و اهتمام اجتماعی به‌منظور مهار و کنترل اعتیاد در کشور عنوان کرده بود.

اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌‏های مختلف می‌گردد. بنا به گفته کارشناسان، اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‌کن نخواهد شد اما با تدبیر و تلاش حداقل می‏‌توان آن را به کنترل درآورد.

۲۶ ژوئن برابر با پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است؛ کنفرانس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از ۱۷ تا ۲۶ ژوئن ۱۹۸۷ در شهر وین به منظور ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با پدیده خانمان‌سوز و شوم مواد مخدر تشکیل شد و در آن سندی با عنوان C.M.O به تصویب کشورهای شرکت‌کننده رسید.

کد خبر 19002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد