خانواده نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: خانواده باید با آموزش صحیح به فرزندان و ایجاد بستری آرام و به دور از تنش، خانه را به کانونی مطمئن برای فرزندان تبدیل کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیدصباح قریشی ، اظهار کرد: خانواده باید با آموزش صحیح به فرزندان و ایجاد بستری آرام و به دور از تنش، خانه را به کانونی مطمئن برای اعضای خانواده تبدیل کند که موجب کاهش استرس و اضطراب خواهد شد و به تبع آن آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، باید با اقدام به آموزش درست و صحیح به مخاطبین خود، آنان را به یاری‌گران زندگی تبدیل کنند تا ضمن کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و..  اعتماد اجتماعی به عنوان مهمترین مولفه سرمایه اجتماعی افزایش یابد.

قریشی عنوان کرد: طرح یاری گران زندگی اولویت مهم این شورا در بحث پیشگیری بوده که در 60 درصد مدارس استان کردستان اجرا شده است.

رییس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، خاطرنشان کرد: کانون یاری‌گران یکی دیگر از طرح‌های فرهنگی است که در 20 درصد مدارس و دانشگاه‌های استان اجرا شده است.

قریشی در پایان عنوان کرد: علاوه براقدامات ابلاغی ستاد مرکزی، طرح های ابتکاری و خلاقانه مانند طرح دادرس با یاری‌گران و اجرای100 نمایش خیابانی در مدارس اجرا و همچنین در کنار برنامه‌های مدون و مصوب کمیته، برنامه‌های مختلفی برای گرامی‌داشت هفته مبارزه با مواد مخدر، هفته سلامت، هفته مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مدارس نیز برگزار شده است.

کد خبر 18979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد