۱۳ تیم سیار به معتادان قزوین خدمات بهداشتی ارایه می‌دهند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۳ تیم سیار شامل ۹ تیم مستقل و ۴ تیم وابسته در پاتوق معتادان قزوین خدمات بهداشتی ارایه می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی افزود: این تیم‌های سیار با ارایه خدمات کاهش آسیب‌های بهداشتی و اجتماعی در بین معتادان به پاتوق‌ها اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: تیم‌های سیار با توزیع بسته‌های بهداشتی شامل سوزن، سرنگ، پدالکلی و کاندوم بین معتادان تزریقی و ارایه خدمات آموزشی با عناوین تزریق ایمن، انجام تست اچ آی وی و غیره از شیوع بیماری‌های واگیردار پیشگیری می‌کنند.

وارثی به وجود چهار مرکز دی آی سی (کاهش آسیب) در استان قزوین اشاره کرد و گفت: این مراکز با هدف کاهش آسیب اعتیاد و پیشگیری از بیماریهای واگیر دار مثل ایدز و هپاتیت خدماتی را به معتادان ارایه می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه هر شب ۳۰ نفر در سه مرکز سرپناه بهزیستی خدمات می‌گیرند، اظهار داشت: این مراکز به منظور کاهش آسیب و برای اسکان موقت و شبانه معتادان با رفتارهای پرخطر و بی‌خانمان فعالیت دارند.

وارثی به ارایه خدمات در حوزه معتادان بهبودیافته نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۸ مرکز مردانه و یک مرکز زنانه از مراکز اقامتی میان مدت شامل مسؤول فنی، روانشناس، مددکار اعتیاد می‌تواند از بهبود یافتگان باشد و مددیار خانواده به این افراد توجه ویژه داشته از نظر اجتماعی، سلامت روان و حتی تسهیلات خدمات می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: درحال حاضر ۱۵ موسسه اجتماع محور در محله‌های شهری و روستایی، محیط‌های کار، محیط‌های آموزشی آسیب پذیر رفتار معتادان را زیر نظر گرفته و پایش و رصد شیوع اعتیاد مشغول هستند.

بنابر اعلام دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، یک هزار و ۸۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در استان قزوین وجود دارد.

کد خبر 18975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد