پیشگیری از اعتیاد نیازمند مشارکت مردم است

صحاف گفت: برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه نیازمند مشارکت مردم و همگرایی اجتماعی داریم.

«فرگل صحاف» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر ترتیب یافت، اظهار داشت: سالیان متمادی است که ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با موادمخدر نامگذاری شده است، در ایران نیز هر ساله همزمان با سایر کشورها ویژه برنامه‌هایی به‌مناسبت این هفته برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، هفته مبارزه با موادمخدر را فرصتی مغتنم دانست برای اطلاع‌رسانی در رابطه با فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در امر پیشگیری، درمان، مداخله و مبارزه با اعتیاد دانست و گفت: امسال همزمان با هفته بهزیستی از مرکز جامع بازتوانی اعتیاد در تبریز بهره برداری می شود.

صحاف افزود: در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی درصدد است با تقویت فعالیت‌های جایگزین که از استراتژی‌های مهم پیشگیری از اعتیاد در جامعه می‌باشد، اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی را توسعه دهد.

وی با اشاره به این‌که پیام هفته مبارزه با موادمخدر سال ۹۹ "دانش بیشتر، برای مراقبت بهتر" است، یادآور شد: در این هفته از حداکثر ظرفیت‌ها برای دسترسی به پیشگیری اولیه از اعتیاد به‌منظور ارائه اطلاعات به جامعه و خانواده‌ها استفاده می‌شود.

صحاف با بیان اینکه بهزیستی از دو دهه قبل به‌عنوان یکی از سازمان‌های فعال در امر پیشگیری از موادمخدر مطرح است، تصریح کرد: این سازمان الگوهای متنوع و موفقی را در قالب پیشگیری، درمان و بازتوانی ارائه داده است. 

سرپرست بهزیستی آذربایجان‌شرقی از آغاز صدور مجوز  تاسیس مراکز "مثبت زندگی" در مناطق کم‌برخوردار استان خبر داد و متذکر شد: تلاش بر این است تا از طریق تاسیس این مراکز، دسترسی گروه هدف مناطق کم‌برخوردار استان به خدمات ارائه شده در راستای پیشگیری و درمان تسهیل شود.

صحاف با قدردانی از تلاش و همت مجدانه اهالی رسانه و مطبوعات  به‌عنوان یکی از محورهای اصلی و راهبردی پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با آگاه‌سازی و حساس نمودن جامعه به پیشگیری از اعتیاد و فرهنگ‌سازی در امر مبارزه با موادمخدر و ارائه راهکارهای مناسب، می‌توانند تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی را در عرصه مبارزه با موادمخدر به‌کار گیرند.

وی با قدردانی از تمام تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر مبارزه با موادمخدر استان اظهار داشت: با وجود اقدامات بسیار موثری که در کنترل توزیع موادمخدر و مقابله با اعتیاد در جامعه صورت می‌گیرد، تمامی دستگاه‌ها می‌توانند با همکاری و هم‌افزایی در برابر این پدیده شوم اهتمام نموده و نسل جوان و نوجوان را با این امور به خوبی آشنا کنند تا بتوانند در مقابل آن به‌درستی تصمیم‌گیری کنند و در نهایت از ابتلای افراد جامعه به موادمخدر پیشگیری کنند. 

صحاف با اشاره به اینکه برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه نیازمند مشارکت مردم و همگرایی اجتماعی داریم، اضافه کرد: بحث مبارزه با موادمخدر از چنان اهمیتی برخوردار است که در تمامی ایام سال باید برای آن برنامه‌ریزی مناسب داشت و با آن مقابله کرد. 

سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی محوریت برنامه‌های این اداره‌کل درخصوص موادمخدر را  عمدتا گسترش آگاهی و جلب مشارکت عمومی و اهتمام اجتماعی به‌منظور مهار و کنترل اعتیاد عنوان کرد و افزود: به همین منظور از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در امر پیشگیری و درمان هم استفاده می‌شود. 

کد خبر 18970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد