حمایت بهزیستی ایلام از سه هزار و 500 سالمند

ایلام | مدیر کل بهزیستی ایلام از حمایت این سازمان از سه هزار و 500سالمند خبر داد و گفت: این افراد بالای 60سال سن داشته و از حمایتهای مختلف بهزیستی برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی در همایش علمی نقش تغذیه و ورزش در دوران سالمندی افزود: این افراد که از مجموع حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت سالمندی استان بوده از خدمات مستمری، درمانی، توانبخشی، فرهنگی و غیره برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت این استان با توجه به رشد کندی که داشته به سمت پیر شدن پیش می رود افزود: نرخ کنونی جمعیت سالمندی این استان ۵.۶ درصد است که با توجه به روند کاهش رشد جمعیت به سمت افزایش این نرخ پیش می رویم.
مدیرکل بهزیستی ایلا م ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام گرفته در سال ۲۰۵۰ نزدیک به ۳۳ درصد جامعه ایران سالمند می شوند که در این زمینه باید بسترهای لازم برای خدمات دهی و فراهم کردن امکانات لازم برای قشر سالمندان در جامعه فراهم شود.
به گفته وی، اکنون دو مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در این استان فعال بوده که در مرکز زنان ۳۶ نفر و در مرکز مردان نیز ۲۴ سالمند نگهداری می شوند. وی با ذکر اینکه سیاست بهزیستی نگهداری سالمندان در نزد خانواده هاست گفت: یکی از اقدامهای بهزیستی در این راستا راه اندازی مراکز ویزیت در منزل سالمندان است.

به گفته وی، با راه اندازی این مرکز این اداره کل درصدد است تا با ارایه خدمات توانبخشی به سالمندان در منزل از واگذاری این افراد به مراکز بهزیستی خودداری کند.

وی اظهار کرد: در این زمینه طرح ویزیت در منزل با پوشش ۳۴۷ سالمند در پنج شهرستان ایلام، ایوان، چرداول، دره شهر و آبدانان در حال اجراست که در قالب آن خدمات توانبخشی و درمانی از طریق مراقبان آموزش دیده به سالمندان مددجو اعم از زن و مرد در منازلشان ارایه می شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین به فعالیت بنیاد فرزانگان در استان اشاره کرد و گفت: این مرکز نیز با هدف ارایه خدمات فرهنگی، آموزشی، غنی سازی اوقات فراغت، توانمندسازی شغلی و غیره سالمندان از دو سال گذشته در مرکز ایلام تاسیس و اکنون ۵۳۰ سالمند از خدمات آن برخوردارند.

این همایش همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار و آموزشهایی پیرامون تغذیه مناسب، ورزش و پیشگیری از بیماریهای شایع دوران سالمندی ارایه شد.

پایان/

کد خبر 1897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد