لازمه پیشگیری از بلای خانمانسوز اعتیاد، همگرایی اجتماعی است

دکتر فرگل صحاف سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در بازدید از مرکز ماده ۱۶ که با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان صورت گرفت، اظهار داشت:

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، باید با تقویت روح مسوولیت پذیری نسبت به یکدیگر در جامعه، بتوانیم نسبت به رفع معضل اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

وی نقش سمن ها را در راستای صیانت از خانواده ها، نوجوانان و جوانان در قبال آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم  خواند و افزود: توجه ویژه بهزیستی به رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد به‌عنوان اولین اولویت به‌منظور جلوگیری از بروز مصرف مواد در آحاد سالم و در معرض خطر جامعه است.

صحاف همچنین از بهره برداری از مرکز جامع بازتوانی اعتیاد در هفته بهزیستی خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد تا  با تقویت فعالیت‌های جایگزین که از استراتژی‌های مهم پیشگیری از اعتیاد در جامعه می‌باشد، اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی را توسعه داد.

صحاف همچنین از آغاز صدور مجوز  تاسیس مراکز "مثبت زندگی" در مناطق کم برخوردار استان خبر داد و افزود: تلاش بر این است تا از طریق تاسیس این مراکز، دسترسی گروه هدف مناطق کم برخوردار استان به خدمات ارایه شده در راستای پیشگیری و درمان تسهیل شود.

وی با قدردانی از تمام تلاشهای دستگاه های اجرایی مرتبط در امر مبارزه با مواد مخدر استان از جمله استانداری، شورای هماهنگی ، نیروی انتظامی، دادگستری، بهداشت و دیگر عوامل و نهادهای فرهنگی و اجتماعی و رسانه های استان،  اظهار داشت: تمامی دستگاه ها می توانند با همکاری و هم افزایی، با پدیده شوم اعتیاد مقابله کنند.

صحاف همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه درمان و بازتوانی، ۶۰ مرکز در سطح استان فعال و به  ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ارائه داده اند.

راه اندازی دومین مرکز ماده ۱۶ بانوان کشور در شهر تبریز

رئیس دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از افتتاح دومین مرکز ماده ۱۶ بانوان کشور در شهر تبریز در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر استاد رحیمی در بازدید از مرکز ماده ۱۶ شهر تبریز که با حضور مدیر کل امور بانوان استانداری و سرپرست اداره کل بهزیستی استان انجام شد؛ با بیان سم زدایی و نگهداری بانوان دارای اعتیاد که در جامعه دچار آسیبهایی همچون خشونت و یا ناراحتی در خانواده نیز بوده اند ابراز داشت: هدف از راه اندازی این مرکز  پیشگیری  زنان و بانوان از آسیب  و توجه به توانمندسازی ایشان است.

وی همچنان از همکاری بهزیستی، شورای شهر، شهرداری و برنامه بودجه استان جهت تکمیل و افتتاح این مرکز در آینده نزدیک خبر داد.

ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره و مهارت آموزی به بانوان در مرکز ماده ۱۶

دکتر صادق زاده مدیرکل امور بانوان استانداری نیز در  این بازدید گفت : با توجه به آسیبهای ناشی از اعتیاد ، خدمات روانشناسی و مشاوره به بانوان در مرکز ماده ۱۶ ارائه خواهد شد و پس از طی این مراحل،  توانمندسازی  و مهارت آموزی بانوان جهت اشتغال آنان پس از ترخیص انجام خواهد شد.

صادق زاده اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی ، خیران و دیگر سازمان ها، ضمن ارتقای آگاهی اجتماعی، در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد به نتیجه مطلوب رسید.

کد خبر 18966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد