مناسب سازی اماکن عمومی در بازه زمانی مشخص انجام شود

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی در این استان در بازه زمانی مناسب توسط دستگاه های مربوطه انجام شود.

احمد کرمی روز چهارشنبه در شورای مناسب سازی و ستاد ساماندهی سالمندان استان افزود: تردد آزادانه و بدون مانع در شهر حق همه افراد جامعه بوده و افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان باید از این حق برخوردار باشند.

وی ادامه داد: اگرچه برخی دستگاه های اجرایی در این زمینه اقدام هایی انجام داده اند اما باید در قالب یک برنامه عملیاتی مناسب و یک بازه زمانی مشخص این طرح در دستور کار ویژه قرار گرفته تا زمینه دسترسی به امکانات عمومی برای همگان فراهم شود.

وی اظهار کرد: در نشستهای آینده این شورا علاوه بر دستگاه های اجرایی و فضاهای عمومی مرکز استان وضعیت مناسب سازی هریک از شهرستانها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به توزیع اعتبارات عمرانی امسال از دستگاه های اجرایی و فرمانداران خواست تا برای مناسب سازی اماکن عمومی اهتمام داشته و در این زمینه وقت و همت لازم داشته باشند.

*** کسب رتبه برتر شورای سالمندان بهزیستی ایلام در کشور

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست گفت: تردد بدون مانع حق همه معلولان بوده و این امکان بصورت مساوی برای همه افراد جامعه باید فراهم شود.

زهرا همتی همچنین در خصوص فعالیتهای شورای سالمندان اظهار کرد: شورای سالمندان این اداره کل در ارزیابی شش ماهه دوم سال گذشته با کسب امتیاز 99.5 موفق به کسب رتبه نخست کشور شده است.

وی ایجاد خانه امید ویژه سالمندان را یکی از نیازهای این استان برای خدمات دهی به سالمندان عنوان کرد و گفت: دومین بنیاد فرزانگان ویژه سالمندان نیز همزمان با هفته بهزیستی در مرکز این استان بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت وجود منطقه دوستدار سالمند در استان گفت: هر یک از شهرستانها یک محله برای این قشر بصورت مناسب سازی شده اختصاص دهند.

*** ضرورت مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی

 شهردار ایلام نیز با اشاره به ضرورت مناسب سازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی متعلق به بخش خصوصی بوده و در این زمینه باید با اختصاص اعتبار برای مناسب سازی این حوزه اقدام شود.

طالب صادقیان افزود: در صورت مناسب سازی افراد دارای معلولیت و سالمندان و جانبازان نیز می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

پایان/

کد خبر 18930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد