ضرورت افزایش بودجه بهزیستی در بخش درمان اعتیاد

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال با توجه به شرایط اقتصادی، تورم، افزایش سرانه‌ها و تعداد روزهایی که قرار است بهزیستی به معتادان متجاهر، خدمات ارائه کند، باید افزایش خوبی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، فرید براتی سده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش بودجه درمان اعتیاد بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی افزود: آن بخشی از بودجه که افزایش پیدا کرده است در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر است و به بهزیستی هنوز چیزی اعلام نشده، چون متاسفانه هنوز تفاهم نامه هایی که باید با ستاد مبارزه با مواد مخدر مبادله کنیم به ما اعلام نکردند.

وی بدون اشاره به رقم دقیق بودجه خاطرنشان کرد: در خود بهزیستی بودجه ای که برای این امر داریم، افزایش پیدا نکرده و حتی چند میلیاردی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. به هرحال این مساله مربوط به سیاست گذاری های دولت و سازمان برنامه و بودجه با توجه به شرایط است اما درمورد آن بودجه ای که افزایش پیدا کرده، تاکنون معلوم نیست سهم و درصد بهزیستی چقدر است هرچند معتقدیم امسال حتما این بودجه باید افزایش خوبی داشته باشد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: هنگامیکه به طور مثال مواد غذایی گران می شود، سرانه خدمات ارائه شده در مراکز کاهش آسیب باید افزایش مطلوبی داشته باشد اما اینکه مقدار آن چقدر است، هنوز تفاهم نامه ای مبادله نشده و رقمی در اختیار نداریم.

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹، ردیف بودجه مربوط به بیمه درمان اعتیاد که سال ۹۸ حذف شده بود، به بودجه بازگشت و در ردیف اعتبارات بیمه سلامت لحاظ شد. سال گذشته در حوزه درمان ماده‌ ۱۶‌– مربوط به معتادان متجاهر- بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد و در حوزه ماده ۱۵-مربوط به درمان، کاهش آسیب و بازدارندگی برای معتادان داوطلب-‌ ۳۴۰ ‌میلیارد ریال پیش بینی شد که از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.
سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اخیرا  با بیان اینکه ۹ هزار مرکز درمانی بیش از یک میلیون معتاد را تحت پوشش قرار داده اند، به ایرنا گفت که با تلاش های صورت گرفته، بودجه بیمه معتادان هم در جلسه با رییس جمهوری در بودجه ۹۹ پیش بینی شد که خوشبختانه در مجلس هم مورد تصویب قرار گرفت که اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود یا به عبارتی اعتبارات مواد مخدر در حوزه درمان افزایش یافت.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

کد خبر 18920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد