مراسم گرامیداشت روز دختر در مرکز دختران ندای مهر بهزیستی یزد برگزار شد

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) مراسم گرامیداشت روز دختر در مرکز روزانه دختران بالای 12 سال ندای مهر بهزیستی یزد برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد درخصوص فعالیت مرکز روزانه دختران ندای مهر گفت: نخستین مرکز حمایت های روانی  اجتماعی دختران و خانواده (ندای مهر) در استان یزد  سال 96 در راستای شناسایی، جذب، پذیرش، ساماندهی و توانمند سازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی آغاز به کار کرده است.

دکتر علی محمد عطابخش گفت: توانمندسازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی به همراه خانواده آنها، شناسایی دختران درمعرض ناهنجاری های اجتماعی، بازگرداندن آنها به کانون گرم خانواده و کمک به ارتقاء سطح زندگی دختران در معرض آسیب از جمله اهداف این مرکز است.

وی افزود: گروه هدف در این مرکز دختران در معرض آسیب های اجتماعی بالای 12 سال است که به آنها خدمات تخصصی رایگان شامل مددکاری اجتماعی، روان شناسی و مشاوره در راستای توان افزایی و توانمندسازی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد؛ در حال حاضر 250 دختر بالای 12 سال آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری نیز ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر با اشاره به جایگاه دختران و زنان در اسلام گفت: دختران و زنان امروز در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، ورزشی و سیاسی حضور چشمگیری دارند و در علوم نوین نیز ورود کرده اند.

دکتر دانش دختران را آینده سازان و معماران آینده جامعه دانست و گفت: بسیاری از دختران بواسطه اثر بخش بودن نقش آنها در جامعه به عنوان مادران آینده در هویت ملی نیز نقش داشته و دارند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم مدیرکل بانوان و خانواده استانداری طی نشست صمیمی با دختران، روانشناسان، مددکاران و مربیان مرکز دختران ندای مهر به بررسی دغدغه ها، مسائل و مشکلات آنها پرداخت.

کد خبر 18912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد