۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴

آغاز بررسی شرایط متقاضیان مراکز مثبت زندگی بهزیستی

بررسی توانایی ‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی از اول تیر ماه در یزد آغاز شد.
آغاز بررسی شرایط متقاضیان مراکز مثبت زندگی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: با اتمام مهلت فراخوان و بارگذاری مدارک توسط متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی در سامانه ثبت و صدور پروانه های مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور، کار بررسی توانایی عمومی و اختصاصی متقاضیان تاسیس این مراکز در یزد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، دکتر علی محمد عطابخش با اشاره به استقبال خوب متقاضیان از تاسیس مراکز مثبت زندگی در استان یزد گفت: تعداد ۲۱۲ نفر به صورت الکترونیک ثبت نام نموده اند که از این تعداد به ۴۰ نفر از افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط مجوز داده می شود.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل ثبت درخواست و تحویل مدارک بصورت الکترونیکی انجام شده است گفت: تمامی تقاضاها پس از تایید اولیه توسط اداره بهزیستی شهرستان مربوطه و دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۶  به کارگروه عملیاتی استان ارسال و پس از کسب نمره حد نصاب طبق شاخص های تعریف شده، متقاضیان به کارگروه تخصصی جهت مصاحبه معرفی می شوند و در صورت تایید در کمیسیون ماده ۲۶ استان جهت بررسی نهایی و اعلام نتیجه ارجاع می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به مصاحبه تخصصی متقاضیان طی دو مرحله گفت: در مرحله اول متقاضیان به سوالات تخصصی به صورت الکترونیکی پاسخ می دهند و در مرحله بعد معاونین و کارشناسان تخصصی بهزیستی به بررسی میزان آشنایی متقاضیان با وظایف، جامعه هدف و عملکرد سازمان، مهارتهای ارتباطی، سطح کلی سلامت روان، ویژگی های خاص فردی، انگیزه خودباوری، روحیه تعاون و همکاری می پردازند.

وی در خصوص فعالیت این مراکز گفت: مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)؛ مراکزی غیردولتی هستند که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت از بهزیستی، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات ارائه می‌نماید.

  خدمات سطح یک بهزیستی قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی عبارتند از:

 ۱-ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه
۲-ثبت درخواست / تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین
۳-مصاحبه اولیه
۴-اخذ و بررسی مدارک
۵-بازدید منزل
۶-تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‌های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی
۷-ارجاع درخواست ‌های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر / غیر مستمر) و معرفی نامه
۸-پیگیری امور مددکاری خانوار
۹-ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‌ها
۱۰-نیازسنجی و داشته سنجی محلی
۱۱-شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی
۱۲-شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله
۱۳-تسهیل گری و تشکیل تیم محله / و اقدامات اجتماع محور
۱۴-شناسایی فعال جامعه هدف
۱۵-ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده
۱۶-آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
۱۷-آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها
۱۸-غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها، ارجاع و پیگیری شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... و.  
۱۹- انجام استعلامات و پیگیری‌های مورد نیاز جهت: صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بندهای سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
۲۰-اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان
۲۱-همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان
۲۲-جلب مشارکت‌های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی

کد خبر 18911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد