ساماندهی 140دختر در معرض آسیب توسط بهزیستی ایلام

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت خانه سلامت دختران این اداره کل گفت: از سال 96 و پس از راه اندازی این مرکز تاکنون 140دختر در معرض آسیب در این مرکز توسط بهزیستی پذیرش و ساماندهی شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی به مناسبت روز دختر با اعلام این خبر افزود: مرکز خانه سلامت دختران این اداره کل با هدف شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب های اجتماعی، ارایه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایتهای اجتماعی از آنها تاسیس و فعالیت دارد.

وی با اشاره به پذیرش دختران در معرض آسیب در مدت سه سال فعالیت این مرکز ادامه داد: بیشترین مراجعان به این مراکز معادل 75درصد در رده سنی 16 تا 28 سال قرار داشته که عمده مشکلات این افراد اعتیاد سرپرست خانواده، خشونت های خانگی و نداشتن درآمد مناسب خانوار بوده است.

وی ادامه داد: این مشکلات موجب آسیب های چون ترک تحصیل، خودکشی، روابط با جنس مخالف و بی مسئولیتی خانواده در مقابل این دختران شده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، این دختران پذیرش شده در مرکز مداخلات تخصصی مددکاری و مشاوره ای برای آگاه‌سازی و توانمندسازی را دریافت که با حمایت های مادی و معنوی تاکنون 35 نفر از این دختران در زمینه حرفه آموزی خیاطی، آرایشگری، هنرهای دستی توانمند و زمینه ادامه تحصیل این افراد نیز فراهم شده است.

وی در خصوص حمایت از خانواده های این دختران در معرض آسیب گفت: در این مرکز روزانه که بصورت بخش خصوصی با نظارت سازمان بهزیستی فعالیت دارد دوره ها و کارگاه های آموزشی آگاه سازی برای مادران این دختران در جهت حمایت عاطفی نسبت به فرزندانشان برگزار شده است.

همتی یاد آورد شد: علاوه این با خانواده درمانی، ارایه مشاوره های فردی و توانمند سازی فرد و خانواده سعی شده تا خشونت های خانگی این خانواده ها تا حد ممکن کاهش یابد.

وی همچنین به فعالیت مرکز شبانه روزی حمایت و نگهداری دختران بی پناه یا بد سپرست اشاره کرد که در این مرکز افراد پذیرش شده تا زمان رفع مشکل مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت.

ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده است.

کد خبر 18898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد