مدیر کل بهزیستی مازندران با حضور در مرکز صفائیه روز دختر را گرامی داشت

همزمان با ولادت باسعادت حضرت معصومه (س)و روز دختر دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران و وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی با حضور در مرکز نگهداری از دختران صفائیه با اعضای هیات مدیره این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر گوهردهی  ضمن گرامیداشت ولادت حضرت معصومه و تبریک روز دختر و فرارسیدن دهه کرامت، گفت : قریب به 95دختر بدسرپرست و بی سربرست در مراکز شبانه روزی شبه خانواده تحت پوشش بهزیستی استان نگهداری می شوند و 153دختر فاقد سرپرست موثر در نزد بستگان سببی ونسبی باحمایت اقتصادی و اجتماعی بهزیستی مازندران نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته  حدود 15دختر باتوانمند سازی اجتماعی واقتصادی خانواده تحویل والدین آنها داده شده و7دختر هم ازدواج کردند تصریح کرد:  همچنین حدود70 تن از دختران کار هم از خدمات مددکاری وحمایتی بهزیستی استان بهرمند شدند.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به فعالیت مرکز دولتی  شبانه روزی خانه سلامت برای حمایت از دختران در معرض آسیب  و ارائه خدمات روانشناسی و مددکاری وحمایت های مادی و معنوی  در این مرکز به 42 دختر در سال گذشته متذکر شد: همچنین با راه اندازی مرکز ندای مهر (خانه سلامت روزانه ) در ساری حدود 40دختر در معرض آسیب بصورت روزانه از خدمات مرکز فوق بهر ه مند می‌شوند.

دکتر گوهردهی بر ایجاد آرامش ، آسایش و امنیت دختران و فراهم نمودن ابزارهای توانمند سازی آنها با برگزاری کلاسهای فنی و حرفه ای متناسب با نیاز جامعه در سازمان بهزیستی تاکید کرد و افزود:  شایسته است تا فرزندان این مرکز ضمن الگو برداری از بزرگان دین و فراگیری مهارت های زندگی بیشترین تمرکز و زمان خود را صرف تحصیل دانش نمایند.
مدیر کل بهزیستی مازندران  آینده روشن کشور را در گرو آموزش و پرورش همه جانبه کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود : بانوان و دختران باید جایگاه واقعی و ارزش حقیقی خود را بشناسند و در جهت بالندگی، رشد و شکوفایی خود بکوشند.
وی همچنین مراکز نگهداری از فرزندان بهزیستی  را شرکای توانمند این نهاد حمایتی در پیشبرد اهداف و خدمات دانست و با تاکید بر تعامل بیشتر مراکز تحت نظارت بهزیستی با ادارات بهزیستی شهرستان ها خاطرنشان کرد  : بسیاری از امور جاری و مسائل اجرایی مربوط به مراکز، در ادارات بهزیستی شهرستان قابل بررسی و رفع است.

مدیر کل بهزیستی مازندران در پایان با اهدای هدیه این روز را به دختران مقیم مرکز تبریک گفت و در حاشیه این دیدار از سالن تولید قارچ در این مرکز بازدید کرد.

کد خبر 18897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد