گرامیداشت هفته مبارزه با موادمخدر

با تدبیر و تلاش حداقل و توجه به جنبه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فیزیولوژیک می‏ توان اعتیاد را به کنترل درآورد.

  بسمه تعالی

نامگذاری 26 ژوئن همزمان با 5 تیر ماه مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدرتصریح بر سند خط مشی همه‌جانبه اقدامات در امر کنترل مواد مخدر از سوی کشورهای شرکت‌کننده مشخص است و آنان را متعهد نموده تا اقدامات بین‌المللی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر را قاطعانه دنبال کنند.

شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر درسال 1399 به نام " دانش بیشتر برای مراقبت بهتر" بر مواد مخدر بیان می دارد هر چند اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی بطور کامل ریشه کن نمی شود اما با تدبیر و تلاش حداقل و توجه به  جنبه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فیزیولوژیک می‏توان آنرا به کنترل درآورد.

رویکرد پیشگیری مبتنی بر درمان که یکی از اهداف عالیه سازمان بهزیستی کشور محسوب شده اخیرا با ریشه یابی علمی گرایش به مواد مخدر، و از طریق تدوین برنامه ها و برنامه ریزی ها در راستای آموزش،توانمندی معتادین و بازگشت آنان به اجتماع و ارائه خدمات متنوع تخصصی با هدف بازتوانی و توانمند سازی خانواده ها  تلاشهای مضاعفی را در راستای کنترل و کاهش و درمان اعتیاد برداشته است.

در این راستا  کمیته فرهنگی و پیشگیری  مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در راستای اهداف تشکیل  خود با برنامه ریزی مطابق با دستورالعمل و نیازهای استان، و تدابیر لازم به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیتها و توان اجرایی، علمی آموزشی و پژوهشی دستگاههای عضو کمیته سعی می کند در حد توان فعالیتهای موثری و کارآمدی را در امر خطیر مبارزه با موادمخدر و پدیده شوم اعتیاد به انجام رساند.

 اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر به همه ی دست اندرکاران در امرمبارزه با موادمخدر و کارکنان خدوم بهزیستی استان سمنان در حوزه پیشگیری و همچنین اعضای کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر استان سمنان تبریک و تهنیت می گویم. سلامتی و توفیق روز افزون برای همگان  را ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) دردولت تدبیر و امید از درگاه خداوند متعال خواستارم.

علیرضا ایزدپور

مدیر کل بهزیستی و رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری

شورای مبارزه با موادمخدر استان سمنان

 

کد خبر 18888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد