پرداخت کمک هزینه شهریه مهدکودک به 2هزار و 496کودک در خراسان رضوی در سال تحصیلی99-98

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح پرداخت کمک هزینه شهریه مهد کودک به سه دهک پایین درآمدی توسط بهزیستی خراسان رضوی در سطح استان اجرا شد.

غلامحسین حقدادی ضمن اعلام این مطلب به خبرنگار روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت: طرح پرداخت کمک هزینه شهریه مهد کودک به سه دهک پایین درآمدی به منظور تامین سلامت اجتماعی و رشد همه جنبه کودکان و خانواده های کم درامد، تحت پوشش، نیازمند، آسیب دیده و در معرض آسیب از طریق فراهم آوردن امکان مراقبت، پرورش و اموزش در محیط مهدها در خراسان رضوی اجرا می شود.

وی افزود: کلیه کودکان تحت سرپرستی بهزیستی در مراکز شبه خانواده، کودکان تحت پوشش دفتر توانمندسازی خانواده، کودکان معلول واجد الشرایط استفاده از خدمات مهد کودک، کلیه کودکان خانواده های آسیب دیده اجتماعی یا در معرض آسیب، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان مناطق روستایی و محروم حاشیه شهر، تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

حقدادی تصریح کرد: در سال تحصیلی 98-99 برای 2هزار و 496کودک در مهدهای کودک کمک هزینه شهریه پرداخت شده است. وی در خصوص طرح کمک به توسعه روستا مهد نیز عنوان کرد:به منظور کمک به توسعه و تجهیز روستا مهدها پس از ابلاغ اعتبار از سوی بهزیستی کشور به مهدهای کودک جدیدالتاسیس اختصاص می یابد و بر این اساس در سال 98به 18روستا مهد دایر شده مبالغی اختصاص پیدا کرده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهارداشت:بهزیستی خراسان رضوی در راستای ایجاد و گسترش مهدهای کودک درمناطق محروم و آسیب زا جهت برقراری عدالت اجتماعی از طریق توسعه برنامه های رشد و تکامل یکپارچه کودکان و افزایش سطح دسترسی به خدمات مهدهای کودک، طرح کمک به ایجاد و گسترش مهدهای کودک را همه ساله اجرا می کند که بر این اساس در سال 98 به 17مهد کودک دایر شده در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی کمک کرده است.

کد خبر 18887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد