در رسانه| فقط شاغلان کودکانشان را مهدکودک ببرند

مهدهای کودک استان از روز شنبه ۲۴ خردادماه با یک سوم ظرفیت و با اولویت کودکان مادران شاغل بازگشایی شده است.

ایسنا/همدان مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان اعلام کرد: مهدهای کودک استان از روز شنبه ۲۴ خردادماه با یک سوم ظرفیت و با اولویت کودکان مادران شاغل بازگشایی شده است. 

حجت‌الله حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: بحث بازگشایی مهدهای کودک مشروط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و ستادهای استانی بود که خوشبختانه در جلسه ای که در روز پنجشنبه ۲۲ خردادماه برگزار شد، این ستاد اجازه بازگشایی مهدهای کودک را از ۲۴ خرداد صادر کرد و اولویت مهدهای کودک پوشش خدمات برای کودکانی است که مادران آنها شاغل هستند.

وی درباره دستورالعمل های درنظر گرفته شده برای این مراکز توضیح داد: از ورود والدین به داخل مهدها جلوگیری شده، همه فضاها مجهز به سطل های زباله دردار شده، غربالگری برای پرسنل صورت گرفته و فاصله گذاری فیزیکی نیز باید رعایت شود.

حاتمی ادامه داد: همه مهدهای کودک ما شرایط بازگشایی را دارند و همه دستورالعمل ها را رعایت کردند منتها به فراخور اینکه ما وقتی وارد تیرماه می شویم ورودی مهدهای کودک به همان یک سوم کاهش پیدا می کند و این کاهش باعث می شود خیلی از مهدها به صورت قبل فعالیت نکنند.

وی افزود: تاکنون هیچ موردی از ابتلا یا مشکوک به مبتلا بودن کودکان در مهدهای کودک استان نداشتیم اما از مردم درخواست داریم فقط افرادی که محدودیت در نگهداری از فرزندانشان دارند، آنها را به مهد ببرند.

حاتمی با اعلام اینکه شهریه درنظر گرفته شده برای هفته پایانی خردادماه یک چهارم شهریه مصوب سال ۹۸ بود، بیان کرد: برای شهریه تیرماه نیز اگر نرخ نامه جدید اعلام شود براساس نرخ نامه جدید و اگر اعلام نشود شهریه براساس نرخ نامه قبلی دریافت خواهد شد.

مسئول روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان خطاب به مدیران این مراکز مطرح کرد: در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی و تعرفه شهریه به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: برای تمام مراکز غیردولتی اعم از مهدهای کودک و سایر مراکز در حوزه های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی علاوه بر بازدید حضوری، بستر بازدید آنلاین را هم داریم به طوریکه در اردیبهشت ماه ۱۵۰ بازدید آنلاین صورت گرفت.

کد خبر 18883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد