پیام تبریک مدیر کل بهزیستی استان قزوین بمناسبت روز دختر

بماسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر مدیر کل بهزیستی قزوین پیام تبریک صادر کرد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین ؛ علیرضاوارثی مدیرکل در این  پیام آورده است:
  
دهه اول ذی القعده ، که به نام دهه کرامت نامگذاری شده است ایام بسیار مبارک و پر برکتی است که در آن به واسطه میلاد انوار الهی ، عرش شکوفه باران است و فضا آکنده از عطر حضور ملائک مقربی است که زانوی ادب بر زمین نهاده اند.
نام‌گذاری سالروز ولادت کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) در تقویم ملی و مذهبی ما به نام «روز دختر»، گواه روشنی از بالندگی جامعه دین‌محور ماست؛ چراکه اسلام راستین و حقیقی؛ برای دختران جامعه چنان جایگاه و منزلتی قائل شد که پیامبر عظیم‌الشأن ما در برابر اعراب بدوی دست دخترش فاطمه (س) را بوسید و رسم جاهلانه زنده‌به‌گورکردن دختران را برای همیشه پایان داد.
 بی‌تردید این مناسبت، فرصت مغتنمی است تا با الگوسازی از شخصیت حضرت معصومه (س)، دختران جامعه‌مان را که امروزه نقش و جایگاه مهمی در کشور دارند در تمامی ابعاد توانمند سازیم.
 جامعه امروز ما بیش از هرزمانی نیازمند بازشناسی و معرفی توانمندی‌های بانوان و دختران و مشارکت‌دادن آنان در تحولات و مناسبات اجتماعی است تا به سوی جامعه‌ای توسعه‌یافته، متوازن و برخوردار از برابری‌های بیشتر فرهنگی، اجتماعی و جنسیتی پیش برویم.
 دختران ایرانی امروزه هم‌پای مردان در همه عرصه‌های علمی، ورزشی و... حضور فعال دارند و این از افتخارات نظام و جامعه ماست که علی‌رغم همه تبلیغات منفی٬ حضور فعالانه دختران در تمام عرصه‌ها به رسمیت شناخته شده است.
 تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد هرگاه با رعایت حساسیت‌های ملی و مذهبی به پرورش باورها و مهارت‌های بانوان و دختران جامعه بپردازیم و روحیه اعتماد به نفس را در این قشر بزرگ و تأثیرگذار جامعه تقویت کنیم؛ اثرات مثبت و مطلوبی را در همه عرصه‌ها مشاهده خواهیم کرد و نتایج شگفت‌آوری را رقم خواهیم زد.


 اینجانب ضمن تبریک این روز مبارک و همچنین آغاز دهه کرامت برای تمامی دختران پاکدامن و نجیب ایران زمین خصوصا دختران و فرزندان خود در مراکز بهزیستی سلامت و سعادت مسئلت می نمایم .

علیرضا وارثی

مدیر کل بهزیستی استان قزوین

کد خبر 18871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد