در رسانه | 750 تماس با اورژانس 123 در روز

روزانه حداقل 750 تماس با مرکز 123 بهزیستی در مشهد ثبت می‌شود که بیش از 450 تماس از این تعداد مرتبط و دارای قابلیت پیگیری و رسیدگی است.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی ضمن اعلام این مطلب افزود: در سالهای 97 و 98 هر سال حدود 10 هزار تماس مرتبط با اورژانس اجتماعی این استان ثبت و رسیدگی شده و تنها طی سه ماه نخست امسال بیش از 30 هزار تماس مرتبط با بهزیستی و جامعه هدفش توسط مردم گرفته شده است که نسبت به کل سال قبل از آن رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

حمیدرضا پوریوسف افزود: اختلافات خانوادگی، کودک آزاری و همسرآزاری از مهمترین آسیبهای گزارش شده هستند که باید توجه داشت رشد تماسهای مردمی ناشی از افزایش آسیبها نیست بلکه ناشی از افزایش شناخت و آگاهی مردم با سازو کار اورژانس اجتماعی است.

وی ادامه داد: روزانه حداقل 750 تماس با مرکز 123 بهزیستی در مشهد ثبت می‌شود که بیش از 450 تماس از این تعداد مرتبط و دارای قابلیت پیگیری و رسیدگی است.او اضافه کرد: هم اکنون تعداد 30 تیم سیار اورژانس اجتماعی در 20 شهرستان دارای پایگاه اورژانس اجتماعی فعالیت دارد و همه این 30 تیم به صورت شبانه روز مشغول ارائه خدمات امداد اجتماعی و مددکاری هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: روزانه 20 مورد تماس تلفنی از سوی شهروندان خراسانی با "سامانه 123 مرکز اورژانس اجتماعی" بهزیستی این استان با موضوع گزارش کودک‌آزاری صورت می‌گیرد.

حمید رضا پور یوسف افزود: کارشناسان بهزیستی مطابق دستورالعملها و بر اساس محتوا و فوریت، این تماسها را مجزا کرده و مداخله مستقیم برای رسیدگی مددکاران اجتماعی را به آنها در سه سطح "آنی، فوری و غیرفوری" انجام می‌دهند.وی ادامه داد: این تعداد گزارش کودک‌آزاری در استان خراسان رضوی ظرف امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان دو و نیم برابر بیشتر شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: افزایش موارد گزارش کودک‌آزادی به سامانه 123 اورژانس اجتماعی خراسان رضوی ناشی از ارتقای سطح آگاهی عمومی و آشنایی مردم با این مرکز مددکاری و ارائه گزارش آسیبهایی از این دست به بهزیستی است. پوریوسف به وقوع کودک‌آزاری از سوی خانواده و بستگان نزدیک در قالب رفتار خشونت‌آمیز یا همراه با غفلت، آن هم در فضای بسته و منازل اشاره و بیان کرد: بر این اساس نمی‌توان آماری روشن و دقیق از میزان وقوع این پدیده ارائه کرد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به این ترتیب صرفا قادر است با گسترش و تشدید اقدامات آگاهی‌بخش در سطح افکار عمومی، نسبت به مهار و جلوگیری از وقوع کودک‌آزاری اقدام کند. مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: اکثر قریب به اتفاق موارد کودک‌آزاری توسط والدین، بستگان و وابستگان نزدیک به خردسال مورد آزار صورت می‌گیرد.

پور یوسف افزود: تفکیک سهم والدین و غیروالدین در وقوع کودک‌آزاری، کار سختی است اما به طور کلی گزارشهای دریافتی از مردم نشان می‌دهد که والدین و والدخوانده‌ها بیشترین سهم را نسبت به سایر بستگان نسبی و سببی در آزردن کودکان دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پارسال دو هزار و 700 مورد گزارش کودک‌آزاری در سامانه 123 اورژانس اجتماعی این استان ثبت شد که در مقایسه با سال ماقبل آن 10 درصد بیشتر بوده است.

کد خبر 18867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد