پرداخت وام اشتغال زایی به 157 معتاد بهبود یافته در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: به هر معتاد بهبود یافته تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد پرداخت می شود و اگر کارفرمایی این افراد را به کار گیری کند، این تسهیلات 50 میلیونی نیز به کارفرمایان پرداخت خواهد شد و سال گذشته به 157 نفر این تسهیلات تعلق گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه  که به مناسبت فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، ضمن اشاره به خدمات  ارائه شده توسط دفتر اعتیاد معاونت امور پیشگیری بهزیستی در راستای کاهش اعتیاد ،اظهار داشت:در حال حاضر 26 مرکز اقامتی میان مدت (کمپ ترک اعتیاد) تحت نظارت بهزیستی استان فعالیت دارند که افراد از یک تا سه ماه در این مراکز با درمان غیردارویی نگهداری می شوند و علاوه بر این با نظارت بهزیستی استان 10 مرکز درمان سرپایی نیز خدمات درمانی دارویی و غیردارویی به مددجویان ارائه می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از فعالیت یک مرکز درمان اجتماع مدار(TC) به منظور ارائه خدمات پس از سم زدائی با هدف تغییر رفتار و بازگشت فرد به خانواده و جامعه خبر داد و افزود: 5 مرکز گذری برای ارائه خدمات کاهش آسیب به افراد معتاد تزریقی و پرخطر و ترغیب جهت درمان،3 مرکز سرپناه شبانه مرکزی برای ارائه خدمات به معتادین بی خانمان و فعالیت 2 دستگاه موبایل ون برای ارائه خدمات به معتادین تزریقی و پرخطر تحت نظارت بهزیستی استان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: حدود ۱۲ هزار نفر در سال گذشته در تمامی مراکز درمان اعتیاد بهزیستی استان تحت درمان قرار گرفته اند.

رضوان مدنی تصریح کرد: از این تعداد 849 نفر در مرکز ماده 16 بهبود یافته، 9500 نفر در مراکز ماده 15 و 1500 نفر نیز بصورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و بهبود یافتند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود یک مرکز ماده 16 در سطح استان گفت: این مرکز جهت نگهداری معتادان متجاهر استفاده می شود که هم اکنون به دلیل شیوع کرونا، مددجویی در این مرکز پذیرش نمی شود.

وی افزود: ظرفیت این مرکز 250 نفر است و قرار است سوله ای جدید در کنار آن راه اندازی شود و به محض اینکه شرایط استان به لحاظ کرونا در وضعیت زرد یا سفید قرار گیرد کار جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها در کمپ ماده 16 از سر گرفته  خواهد شد.

این مسئول به خدمات بهزیستی در حوزه حمایت از معتادان بهبودیافته اشاره کرد وافزود: اگر یک سال از ترک اعتیاد افراد معتاد بگذرد، بهزیستی بمنظور حمایت از این افراد و برای بازگشت آنان به جامعه، تسهیلات اشتغال به آنان پرداخت می کند.

وی افزود: به هر معتاد بهبود یافته تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد پرداخت می شود و اگر کارفرمایی این افراد را به کار گیری کند، این تسهیلات 50 میلیونی نیز به کارفرمایان پرداخت خواهد شد و سال گذشته به 157 نفر این تسهیلات تعلق گرفت.

رضوان مدنی به خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری از ابتلای افراد معتاد به کرونا هم اشاره ای داشت و گفت: طی مدت شیوع کرونا 2639 بسته شامل اقلام بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا میان افراد معتاد توزیع شده است و همچنین 3262 نفر از معتادان نیز آموزش های لازم را در زمینه راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا فرا گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پذیرش در سرپناه های شبانه نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می پذیرد که مانع بوجود آمدن زمینه های همه گیری کرونا گردد.

کد خبر 18863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد