همدان | نهاوند| شناسایی ۳۲۰۰ معلول در شهرستان نهاوند

به مناسبت هفته بهزیستی نشست خبری با حضور محمدی رئیس بهزیستی نهاوند، به منظور آشنایی بیشتر مردم با فعالیتهای بهزیستی و تشریح عملکرد این اداره با خبرنگاران درمحل اداره بهزیستی شهرستان صورت گرفت.

رئیس بهزیستی نهاوند از شناسایی ۳۲۰۰ معلول در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: ۳۵۰ زن سرپرست خانوار و سالمند در نهاوند تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان نهاوندعلی محمد محمدی پیش از ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: شهرستان نهاوند دارای ۳ مرکز مشاوره بحث سلامت اجتماعی است.

رئیس بهزیستی نهاوند با بیان اینکه تأمین مسکن معلولان یکی از مهمترین دغدغه‌های معلولان و بهزیستی است، گفت: همزمان با آغاز هفته بهزیستی در شهرستان ۷ واحد مسکونی تحویل مددجویان شهرستان نهاوند شده است.

وی ادامه داد: در بحث تعمیر واحدهای مسکونی معلولان نیز ۴ واحد توسط بسیج سازندگی سپاه تعمیر شده است.

محمدی با اشاره به خسارات وارده ناشی از سیل به منازل معلولان، گفت: ۳۰ واحد مسکونی معلولان در سیل اخیر آسیب دیده که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی خواهند شد.

وی با اشاره به شناسایی ۳ هزار و ۲۰۰ معلول در شهرستان نهاوند، گفت: از این تعداد ۵۵۹ معلول مستمری بگیر و حدود یک هزار نفر از محل هدفمندی یارانه‌ها مبالغی را با توجه به تعداد جمعیت خانوار دریافت می‌کنند.

رئیس بهزیستی نهاوند از صدور ۴ هزار و ۵۰۰ دفترچه خدمات درمانی برای معلولان شهرستان خبر داد و گفت: معلولان با دارا بودن این دفترچه و مراجعه به بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور می‌توانند از خدمات رایگان آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: شهرستان نهاوند در حال حاضر داری ۷۷ مرکز دارای مجوز است که از این تعداد ۴۵ مورد مهد کودک با بیشترین آمار روستایی، ۶ مرکز توانبخشی و ۳ مرکز در حوزه اجتماعی است.

محمدی با اشاره به اینکه بهزیستی نهاوند دارای ۶ ملی پوش در رشته‌های ورزشی فوتسال ناشنوایان، کشتی و والیبال است، گفت: امیدواریم این عزیزان بتوانند همچون گذشته موجب افتخار جامعه معلولان کشور باشند.

وی در پایان از تحت پوشش بودن ۳۵۰ زن سرپرست خانوار و سالمند اشاره کرد و گفت: مراکز نگهداری سالمندان استان در صورتی که سالمندی بدون سرپرست باشد را با تأیید نیروی انتطامی و دادستانی به صورت رایگان نگهداری می‌کنند.

کد خبر 1885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد