نخستین جلسه "شورای راهبردی توسعه مدیریتی سازمان بهزیستی" تشکیل شد

نخستین جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریتی سازمان بهزیستی، صبح امروز دوم تیرماه ،با حضور "دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور"و"علی جمالی قمی معاون حقوقی مجلس و نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور" در ساختمان مرکزی بهزیستی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در این جلسه که اعضای شورا و دبیران کمیته های پنجگانه سازمان حضور داشتند، درخصوص مسائلی و موضوعاتی همچون؛ تغییر وضعیت استخدامی نیروهای انسانی سازمان، بررسی شاخص های عمومی ارزیابی عملکرد سازمان و غیره بحث و تبادل نظر شد و مصوبات آن به  جلسه بعدی موکول گردید.

در این جلسه دکتر وحید قبادی دانا، به  خدمات الکترونیکی ارایه شده از سوی این سازمان اشاره کرد وگفت: درحال حاضر ۸۰ درصد بودجه سازمان به صورت الکترونیکی برای افراد حقیقی و حقوقی پرداخت می شود.

وی ثبت تمام املاک سازمان در سامانه شفافیت، دسترسی و رویت همه مددجویان تحت پوشش این سازمان به کمک های مالی ارائه شده از سوی این سازمان، ثبت تمام قراردادها و تفاهم نامه های بهزیستی در سامانه شفافیت، شکل گیری پرونده الکترونیک برای همه مددجویان و رونمایی از سامانه ملی فرزندخواندگی را از جمله مواردی ذکر کرد که از سوی این سازمان محقق شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه درحال حاضر تصدی گری ۹۳درصد از خدمات سازمان به بخش غیر دولتی واگذار شده است افزود: به طور قطع این تغییر رویکرد باید متناسب با تغییرات نیروی انسانی باشد چراکه باتوجه به وظیفه ذاتی این سازمان جذب نیروی انسانی نباید تنها برای رفع مشکلات و امورات کنونی حضور داشته باشد بلکه باید گرداننده ۳۰ سال آینده سازمان باشد.

به اعتقاد وی، فرهنگ سازمانی باید برمبنای این سیاست باشد که نیروی انسانی به این باور برسد که برای سازمان خوب و  بد بودن عملکرد آن مهم است و دیده می شود. بنابراین باید شاخص هایی مثل تعجیل و تأخیردر ورود وخروج، نحوه استفاده از مرخصی و غیبت نیروی انسانی برای ارزیابی منابع انسانی درنظر گرفته شود.

قبادی دانا در ادامه تأکید کرد: باید در استان های سراسر کشور ساز و کارهایی تعریف شود تا جذب نیروی انسانی براساس آزمون و مصاحبه حضوری و با حضور مدیر کل  آن استان آنهم با درنظر گرفتن شاخص های لازم صورت پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: برخی از مسائل از سال های گذشته در این سازمان انباشت شده است که باید با تشکیل جلسات و کمیته های مورد نظر تعیین تکلیف شود.

در پایان این جلسه، تشکیل جلسه شورای راهبردی  بصورت هر ۳ ماه یکبار، به تصویب اعضای شورا رسید.

کد خبر 18842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =