انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید

صندوق خرد محلی برای افراد دارای معلولیت راه اندازی شد.

در راستای اجرای طرح خدمات مالی خرد و تشکیل صندوق مالی خرد محلی برای افراد کم در امد دارای معلولیت و خانواده های آنان در برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه با هدف ارائه خدمات اموزشی، توانمندسازی، مشاوره کار افرینی و ظرفیت سازی ،تفاهمنامه فیمابین سازمان بهزیستی استان اردبیل با صندوق کار افرینی امید عقد گردید.

همکاری در برنامه ریزی و ساماندهی اجرای طرح های اشتغال، مشارکت در آموزش مجریان، اجرای تسهیلات پس از طی دوره توانمندسازی، آگاهسازی افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان، تامین مشوق های مالی برای افزایش سرمایه صندوق و جلب مشارکت نهادهای جامعه محلی از دیگر اهداف اجرای طرح می باشد که به همت سازمان بهزیستی و صندوق کار افرینی امید به اجرا در خواهد آمد.

لازم بذکر است برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه از ابتدای سال 1380 در استان اردبیل به اجراء در آمده است و در حال حاضر با پوشش صد در صدی در تمامی مناطق روستایی استان، جمعیتی بالغ بر 8000نفر را زیر پوشش حمایت های مادی و معنوی خود قرار داده است.

این برنامه با جلب مشارکت بهورزان مناطق روستایی، دهیاران و تسهیلگران تحصیل کرده بخش خصوصی با عملکردی شایسته در زمینه ماتریس CBR با مولفه های چون معاش، توانمندسازی و آگاهسازی گامی مهم در جهت ارتقاء سطح توانایی معلولین مناطق روستایی برداشته است.

لذا عقد تفاهمنامه با صندوق کار افرینی در جهت تکمیل پروسه توانبخشی اجتماعی معلولین استان.در راستای ایجاد اشتغال نسبتاً گامی پایدار خواهد بود

کد خبر 18839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد