بهره مندی بیش از 6 هزار نفر از خدمات مراکز درمان و ترک اعتیاد در استان چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت : در سال گذشته ۶ هزار و ۷۹۰ نفر برای درمان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری " معصومه محمدی" با اعلام این خبر افزود: اداره کل بهزیستی استان برای پیشگیری و درمان اعتیاد برنامه های موفقی در حال اجرا دارد که متناسب با گروههای سنی و جنسیت افراد توسط کارکنان بخش دولتی و همچنین سازمان های مردم نهاد اجرا می شوند.

سرپرست بهزیستی استان از وجود  ۲۵ مرکز ترک اعتیاد در استان با مجوز بهزیستی در حوزه درمان بیماران معتاد خبر داد و خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۸ کمپ و هفت مرکز با روش متادون درمانی  (MMT) فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه های پیشگیرانه در جلوگیری از بروز اعتیاد، به فعالیت 28 تیم اجتماع محور دارای مجوز از بهزیستی اشاره کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد  نقش بسیار مهمی بعنوان واسطه بین فرد فرد مردم و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌کنند. و هم اکنون مشغول به فعالیت و تاثیرگذاری بر جوامع خود، جهت آگاهی بخشی عمومی و ارتقاء سلامت مردم جامعه از مواد افیونی مخدر می باشند.

محمدی به آگاهسازی این تیم ها در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: در هفته مبارزه با موادمخدر توزیع دو هزار پوستر، شش هزار بروشور، سه هزار بسته شکلات، نصب 32 بنر، ارائه خدمات مشاوره سیار از طریق اورژانس اجتماعی و  مراکز درمان اعتیاد و استفاده از ظرفیت فضای مجازی از جمله اقدامات بهزیستی با همکاری سازمان های مردم نهاد فعال در استان بوده است. همچنین با همکاری سازمان اتوبوسرانی 50 اتوبوس شهری با نصب پوستر و بنر و تردد در سطح شهر اطلاع رسانی به عموم مردم را برعهده داشتند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان از ایجاد غرفه اطلاع رسانی و آگاهسازی در روز ششم تیرماه همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در محل مصلی نماز جمعه سراسر استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در این روز، راههای پیشگیری از اعتیاد در قالب توزیع بروشور و اقلام تبلیغاتی به نمازگزاران اطلاع رسانی می شود.

کد خبر 18835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد