مرکز جامع درمان اعتیاد قزوین هفته دولت شروع به کار می‌کند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مرکز جامع درمان اعتیاد با هدف مداخله درمان مدار برای معتادان در هفته دولت شروع به کار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ،علیرضا وارثی افزود: در این مدل بیماران پس از پذیرش وارد مرحله سم زدایی شده  و پس از ۲ هفته به مدت ۱۰۵ روز به شکل اقامتی تحت درمان‌های روانی اجتماعی و معنوی می‌گیرند.

وی اضافه کرد: مسؤولیت اداره امور داخل این مرکز از نظافت گرفته تا شستشو و آشپزی برعهده خود بیمار است و پس از پایان دوره سم زدایی و اقامت فرد بهبودیافته براساس مدل درمان سر پایی و خود یاری به طی مدت هشت ماه در ۵۲ جلسه نشست درمانی و آموزشی شرکت می‌کند.

وارثی تصریح کرد: پس از پایان اقامت افرادی که سر پناه و خانواده ندارند جهت اسکان و اقامت به مراکز اقامتی ارجاع شده و در صورت داشتن شغل یا مهارت شرایط بازگشت آنها به اجتماع با کمک مددکار فراهم می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین بیان داشت: کلاس‌های شناختی - رفتاری، مصاحبه انگیزشی و آموزش خانواده، بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های خودیار، گروه درمانی، مداخلات توسعه اجتماعی فرد و آموزش‌های شغلی از عمده مورادی است که در طول هشت ماه برای معتادان تدارک دیده شده است.

وارثی خاطرنشان کرد: در این مدل سعی شده  فرد پس از رهایی از موادمخدر و کسب مهارت‌های اولیه به مدت یک سال بتواند به راحتی به جامعه بازگشته و فعالیت‌های اجتماعی خودش را از سر بگیرد.

این مرکز جامع درمان اعتیاد هم اکنون در محدوده شهرستان آبیک قرار دارد.

کد خبر 18832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد