با راه اندازی مراکز مثبت زندگی نیازها و انتظارات جامعه هدف بهتر رسیدگی خواهد شد

رییس انجمن مددکاران اجتماعی استان فارس گفت :بخش غیر دولتی همواره پا به پای سازمان بهزیستی حرکت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان فارس، رییس  انجمن مددکاران اجتماعی استان فارس با اشاره به اهمیت خانواده، محله و اجتماع در ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان بهزبستی گفت: راه اندازی مراکز مثبت زندگی در تقویت این رویکرد نقش مهم دارد و از اینکه همیشه در تمام دنیا، بخش غیر دولتی می تواند پویاتر عمل کند طرح مراکز مثبت زندگی هم از این قائده مستثنی نیست و حتما باعث تسهیل گری در خدمت رسانی به جمعیت هدف خواهد شد .


عبدالعلی شمس افزود: این مراکز با هدف ارائه خدمات مطلوب تر و همچنین کاهش تردد جامعه هدف به سازمان بهزیستی راه اندازی می شود که برای ایجاد این مراکز تمام زیرساخت های لازم هم برای مراکز و هم جامعه هدف باید فراهم باشد، الکترونیکی کردن فعالیت ها، بسیار مثبت و از اتلاف وقت و سفرهای مکرر درون شهری جلوگیری می کند.


وی گفت: این سازمان در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و کمک به بازتوانی گروه های خاص از جامعه فعالیت دارد که با اضافه شدن خدمات دیگر به این سازمان راه اندازی این مراکز برای ارائه مطلوب خدمات ضروری است لیکن باید این نکته را مد نظر قرار داد
.
رییس  انجمن مددکاران اجتماعی استان فارس  بیان کرد: با راه اندازی این مراکز نیازها و انتظارات جامعه هدف بهتر رسیدگی خواهد شد و دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان تسهیل خواهد شد ضمن اینکه مجموعه ای از خدمات سازمان در یک محل که نزدیک به محل سکونت افراد خواهد بود ارائه می گردد و ترددهای غیر ضروری به ادارات کل و شهرستان ها کاهش می یابد  و این مهم  با استفاده از کمک های بخش غیر دولتی در راستای تقویت خدمات محقق خواهد شد در رابطه با توزیع عادلانه، باید به سواد رسانه ای و تسلط بر فضای مجازی، جمعیت هدف توجه خاصی بشود که اقشار محروم را بی بهره ننماید .


وی اشاره کرد: متاسفانه در حال حاضر با روند رو به رشد مسائل و آسیب های اجتماعی رو به رو هستیم که ظرفیت دستگاه ها ی دولتی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و استفاده از امکانات و توانایی های بخش غیر دولتی اجتناب ناپذیر است در حقیقت باید گفت  استاندارد سازی بسیار سازنده و مفید است. ولی باید آگاه سازی و آموزش هم به جمعیت هدف داده شود تجربه نشان داده است  جامعه با نوآوری کمی  مقاومت می نماید.


راه اندازی مراکز مثبت زندگی، ظرفیت بخش خصوصی را تماما بالا خواهد برد، ولی این برنامه شاید خسارت هایی نیز به سایر مراکز از جمله کلینیک های مددکاری اجتماعی به بار آورد. بهتر است جهت تامین اجتماعی، روانی و عاطفی و شغلی در کشور با یک  طرح جدید، طرح های قدیم متضرر نشوند، چه خوب است  در راه اندازی این مراکز  کلینیک های مددکاری اجتماعی نیز  تقویت می شد و دراین برنامه اولویت را به آنها داده می شد.

کد خبر 18831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد