یزد|نخستین مرکز اتیسم شهرستان میبد افتتاح شد

همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی نخستین مرکز اتیسم شهرستان میبد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ در مراسم افتتاح این مرکز معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: مرکز اتیسم رویای زیبا با ظرفیت خدمات دهی به 40 نفر کودک مبتلا به اتیسم دو شهرستان میبد و اردکان راه اندازی شده است.
دکتر غنیمت با اشاره به گستردگی اختلال اتیسم در میان کودکان و افزایش روزافزون مبتلایان به این اختلال گفت: در شهرستان میبد پیش بینی می شود حدود 300 کودک مبتلا به اتیسم با طیف های مختلف باشند.  
وی در خصوص کودکان مبتلا به اختلال اتیسم گفت: نقص درارتباط  و تعامل اجتماعی، علایق محدود در رفتارها یا فعالیتهای تکراری، مشهود بودن علایم اختلال ازحدود 18ماهگی مهمترین علایم اتیسم است و با توجه به مادام العمر بودن اختلال اتیسم در صورت غربالگری و تشخیص، آموزش و توانبخشی بهنگام بهبودی نسبی خواهند یافت.
وی تعداد کودکان پذیرش شده در این مرکز را 8 کودک ذکر کرد و گفت: کادر درمان این مرکز در قالب روانشناس، روانپزشک و پزشک به کودکان مبتلا به این اختلال، در اموری چون کاردرمانی، گفتار درمانی و دیگر موارد درمانی به ارائه خدمت می پردازند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد راه اندازی این مرکز را در راستای ارائه آموزش‌ها و اقدامات توابخشی دانست و گفت: وجود چنین مراکز و آموزش‌هایی که توسط آنها به خانواده‌ها داده می‌شود در توانبخشی کودکان اثربخش است.
وی افزود: اینکه خانواده بداند در ارتباط با رفتار فرزند دارای اتیسم چه رفتاری داشته باشد و محرک‌های تشدیدکننده را شناسایی و کنترل کند در این مراکز آموزش داده می‌شود.
گفتنی است؛ نخستین مرکز اتیسم میبد با مساحت 200 مترمربع شامل قسمت‌های گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی سنجی و اتاق بازی راه اندازی شده است.
در مراسم افتتاح این مرکز هومنیان سرپرست بهزیستی استان یزد، معاونین بهزیستی و جمعی از مسئولین محلی حضور داشتند.

کد خبر 1883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد