بیش از   21هزار بیمار در سال گذشته  از خدمات درمانی وکاهش آسیب اعتیاد  بهرمند شدند

مدیرکل بهزیستی استان گفت : با توجه به بروز و شیوع اعتیاد در گروهای مختلف سنی و عوارض و آسیبهای جسمی ،روانی ،اجتماعی واقتصادی ناشی از آن در سطح استان، اداره کل بهزیستی استان در سه حوزه پیشگیری اولیه ،پیشگیری ثانویه (درمان و بازتوانی معتادان) وپیشگیری ثالثیه (کاهش آسیب ناشی از اعتیاد) طرحها و برنامه های متعددی را جهت مقابله با این پدیده شوم در سطح استان درسالهای گذشته تدوین و اجرا نموده است.

دکتر غفاری افزود: در سال گذشته در حوزه پیشگیری اولیه بیش از 243هزار نفر در 64 منطقه شهری وروستایی تحت پوشش برنامه های پیشگیرانه سازمان بهزیستی  قرار گرفته اند

وی با اشاره به بهرمندی بیش از 21هزار بیمار از خدمات درمانی و کاهش آسیب اعتیاد در سال گذشته خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی در حوزه درمان و بازتوانی معتادان ماده 15 (پیشگیری ثانویه) و 41 مرکز اقامتی ویک مرکز اجتماع درمان مدار در سال گذشته بیش از 9هزار و 570 نفر را بصورت درمان اقامتی  و9780 نفر را بصورت درمان دارویی در 61 مرکز درمان سرپایی تحت درمان قرا داده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان در خصوص  برنامه های درمانی درحوزه درمان و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع  ماده16  گفت: تعداد 431نفر در مرکز ماده 16 توسکستان وتعداد406 نفر در مراکز اقامتی تحت عنوان تبصره 2 تحت درمان و بازتوانی قرا ر گرفته اند.

ایشان همچنین در مورد سطح سوم برنامه های پیشگیری از اعتیاد (کاهش آسیب ناشی از اعتیاد)افزود:  اداره کل بهزیستی استان با دارا بودن 4 مرکز گذری و 3مرکز سرپناه شبانه معتادان، تعداد یکهزار 450  نفر از معتادان تزریقی را تحت پوشش برنامه های خور قرار داده است.

دکتر غفاری یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از حلقه بسیار مهم ارائه خدمات به معتادان جهت بازتوانی آنان اشتغال وتوانمند سازی آنان میباشد این اداره کل با راه اندازی یک مرکز توانمندسازی در شهر گرگان  در سال گذشته و یک مرکز مدیریت مورد  تعداد 145 نفر را تحت پوشش برنامه توانمند سازی خورد قرار داده است(تعداد 100 نفر مددجوی مدیریت مورد و45 نفر مددجوی مرکز توانمند سازی).

 همچنین در حوزه حرفه اموزی و اشتغال  190 نفر را تحت پوشش برنامه حرفه آموزی خور قرا داده است که از این تعداد 125نفر اشتغال یافته اند.

کد خبر 18828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد