کوتاهی ادارات کرمانشاه در راستای مناسب سازی قابل قبول نیست

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری با هدف تحقق عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی جهت رفاه حال معلولین و سالمندان و افراد ناتوان جسمی باید صورت بگیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، مهندس سالاری در بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، مناسب سازی فضای شهری را ایجاد فرصت برابر برای همه شهروندان دانست و اظهار داشت: استفاده از خدمات شهری از حقوق شهروندی یک معلول است و اگر در این خصوص کوتاهی کنیم حقوق شهروندی آن شهروند را ضایع کردیم.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری با هدف تحقق عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی جهت رفاه حال معلولین و سالمندان و افراد ناتوان جسمی باید صورت بگیرد.

سالاری گفت: اگر چه اقدامات خوبی تا کنون در استان در راستای مناسب سازی صورت گرفته است اما کافی نیست و باید بیشتر به آن توجه کنیم.

مهندس سالاری با اشاره به اینکه کوتاهی در راستای مناسب سازی از هیچ اداره‌ای قابل قبول نیست، اظهار داشت:مناسب سازی پیاده روها، سطوح شیب دار ورودی ادارات، اماکن عمومی، فضاهای تفریحی و فضاهای ورزشی از ضروریات است که باید به آن اهتمام ویژه داشت.


وی افزود : در بسیاری از ادارات امکانات ارائه خدمات به معلولین وجود ندارد و معلولین مجبورند به سختی از امکاناتی که برای آنها مناسب نیست، استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهرداری‌ها دستگاه‌های خدمات رسانی هستند، گفت باید در بحث مناسب سازی وظایف خود را بخوبی انجام دهند. 

سالاری اظهار داشت: در بخش خصوصی نیز در طراحی مراکز خرید، سینماها، مراکز بهداشتی و درمانی و … الزام است که ضوابط و مقررات ملی ساختمانی برای معلولین نیز رعایت شود.

کد خبر 18762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد