لزوم تشکیل شعبه ویژه پیگیری شکایات افراد دارای معلولیت در حوزه مناسب سازی توسط دادستانی کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شکایات ‌متعددی که از سوی افراد دارای معلولیت، جانباران، سالمندان و بیماران کم توان جسمی حرکتی از وضعیت نامناسب برخی معابر و محیط‌های شهری، اماکن عمومی و اداری به صورت حضوری یا تلفنی دریافت می‌شود، از دادستانی محترم کرمانشاه درخواست داریم یک شعبه ویژه برای پیگیری شکایات معلولین در حوزه مناسب سازی اختصاص دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه فضای بسیاری از ادارات و دستگاه‌ها هنوز برای معلولان مناسب‌سازی نشده است و این موضوع باعث مشکلاتی در تردد معلولین عزیز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مناسب‌سازی معابر و اماکن را دغدغه اصلی جامعه معلولین دانست و گفت: در راستای حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ،همه افراد جامعه و خصوصا دستگاههای اجرایی مکلف هستند ،بر حسب وظایف خود خدماتی را در این خصوص ارائه دهند.

رضوان مدنی با بیان اینکه بهزیستی استان به عنوان دبیرخانه مناسب سازی وظیفه ارزیابی موضوع اختصاص ۳۰ امتیاز جشنواره شهید رجایی به مناسب سازی را به عهده دارد، گفت:در همین خصوص این دبیرخانه بررسی مناسب سازی ورودی ساختمان ادارات، تجهیز ورودی ادارات به رمپ، سرویس فرنگی، آسانسور، نشان گر حسی و همچنین همکاری بانک‌ها جهت مناسب سازی دستگاه خودپرداز را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول گفت: با توجه به شکایات ‌متعددی که از سوی افراد دارای معلولیت، جانباران، سالمندان و بیماران کم توان جسمی حرکتی از وضعیت نامناسب برخی معابر و محیط‌های شهری، اماکن عمومی و اداری به صورت حضوری یا تلفنی دریافت می‌شود، از دادستانی محترم کرمانشاه درخواست داریم یک شعبه ویژه برای پیگیری شکایات معلولین در حوزه مناسب سازی اختصاص دهد.

وی به ارزیابی وضعیت مناسب سازی ادارات استان در جشنواره شهید رجایی سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: تا کنون ۵۸ دستگاه و ۵۶۵ ساختمان اداری مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که نتایج نهایی به زودی اعلام‌خواهد شد.

کد خبر 18761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد