۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
معابر فردیس مناسب سازی شود

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس از دستگاههای اجرایی، ادارات و بانکها خواست نسبت به مناسب سازی راه های دسترسی و تردد آسان برای معلولان، جانبازان و نابینایان در این شهرستان اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز, و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران روز شنبه مورخ ۳۱ خردادماه بهزاد پرویزی در نشست کارگروه مناسب سازی معابر شهری در سالن اجتماعات فرمانداری فردیس افزود: بعضی از معابر عمومی برای تردد معلولان مناسب نیست و آن‌ها با زندگی در این شهر از نظر خدمات شهری و استفاده از امکانات شهر دچار مشکل هستند.

وی گفت: احداث رمپ ویژه معلولان در خیابانها، ورودی پارکها و سایر مکان ها از جمله اقداماتی است که برای تردد ایمن و آسان تر معلولان باید لحاظ شود.

پرویزی از دستگاههای اجرایی، ادارات و بانکها خواست گزارش عملکردی از اقدامات خود را در راستای مناسب سازی معلولان به فرمانداری فردیس ارائه دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: شهرداری ها برای تردد آسان و راحت تر افراد معلول و ویلچری ایستگاههای اتوبوس را مناسب سازی کنند.

احمد محمدزاده افزود: معلولان نیز مانند افراد عادی حق استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند و مناسب سازی حمل و نقل عمومی یکی از مورادی است که شهرداری ها باید به ان توجه کنند.

وی با بیان اینکه دسترسی آسان معلولان، سالمندان، نابینایان و افراد کم توان جسمی به همه اماکن و معابر عمومی حق است، اظهار داشت: استفاده از امکانات شهری، حق مسلم معلولان است که باید حقوق شهروندی در آن رعایت شود.

وی به ایستگاههای اتوبوس دسترسی معلولان سخت است، اشاره کرد و افزود: ایستگاههای اتوبوس روی جوی آب نصب شده که افراد معلول نمی توانند به راحتی سوار اتوبوس شوند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن مناسب سازی محیط جامعه هدف (معلولان و سالمندان) از حقوق شهروندی خود بی نصیب خواهند ماند و برای حضور در اجتماع با مشکلات جدی مواجه می شوند.

وی گفت: سال گذشته قرار شد شهرداری ها با پیمانکاران قرار دادی را برای اجرای مناسب سازی منعقد کنند که این مهم انجام نشد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس افزود: در حوزه آموزش و پرورش مدارس استثنایی را داریم بعضی مدارس برای معلولان مناسب سازی نشده است.

وی همچنین بر نصب  تابلوهای پارک مخصوص معلولان در شهرستان  فردیس تاکید کرد و گفت: در دستور کار سال گذشته هم بود اما محقق نشد، شروع کار مناسب سازی شهر از سال گذشته آغاز شد بهزیستی در حوزه اطلاع رسانی و پیگیری و نظارت می تواند کاری انجام دهد ولی دستگاههایی که متولی امر مانند شهرداری ها هستند نقش عمده ای در مناسب سازی معابر شهری دارد.

محمدزاده گفت: حدود پنج هزار معلول شامل افراد با معلولیت جسمی حرکتی، ذهنی، بیماران ام اس و  نابینا  تحت پوشش بهزیستی فردیس هستند.

 در شهرستان فردیس کمتر از ۲۰ درصد معابر عمومی برای معلولان مناسب سازی شده است که نیازمند توجه مسئولان می باشد.

کد خبر 18736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد