در رسانه| ۳۲ مرکز مثبت زندگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مسوول انجمن مددکاری اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارائه خدمات جدید از سوی سازمان بهزیستی گفت: براساس سهمیه‌بندی این سازمان ۳۲ مرکز مثبت زندگی در استان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الله آسمند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان ۲۷۲ نفر متقاضی راه‌اندازی این مرکز، ثبت‌نام کردند که ۳۲ نفر از بین متقاضیان بعد از بررسی صلاحیت علمی و عمومی انتخاب می‌شوند.

وی ،با اشاره به فعالیت کلینیک‌های اجتماعی و مجتمع‌های بهزیستی از سال‌های گذشته در استان گفت: اولویت راه‌اندازی این مراکز با مسوولان کلینیک‌های اجتماعی و مجتمع‌های دارای مجوز از سازمان بهزیستی است.

وی اظهار داشت: این مراکز با هدف افزایش کیفیت و کمیت خدمات‌دهی مددجویان و کاهش تردد جامعه هدف به سازمان بهزیستی راه‌اندازی می‌شود و باید واگذاری این مراکز به افراد با تجربه و متخصص واگذار شود.

به گفته وی، مجتمع‌های بهزیستی در سال‌های گذشته برای ارائه خدمات فعال شده بودند، که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب‌تر از جمله خدمات الکترونیکی با مشکل مواجه بودند و باید برای موفق شدن فعالیت مراکز مثبت زندگی و ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف تمام زیرساخت‌های دولت الکترونیک در این مراکز فراهم شود.

وی نبود امکانات و زیرساختها برای ارائه خدمات الکترونیک به جامعه هدف را از مشکلات اجرای این طرح عنوان کرد و گفت:در صورت فراهم نبودن زیرساخت‌ها ،   اجرای طرح با مشکل مواجه خواهد شد.

آسمند اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی جامعه هدف فعالیت دارد که با اضافه شده خدمات جدید به جامعه هدف، راه‌اندازی این مراکز برای ارائه مطلوب خدمات ضروری است.

وی گفت: با راه‌اندازی این مراکز نیازها و انتظارات جامعه هدف بهتر رسیدگی خواهد شد، که با استفاده از کمک بخش غیردولتی در راستای تقویت خدمات راه‌اندازی این مراکز اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایرنا،در استان چهارمحال وبختیاری ۳۲ هزار معلول شناسایی شده که از این تعداد ۱۲ هزار نفر مستمری بگیر دائم هستند.

کد خبر 18726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد