جلسه کمیته سرمایه انسانی بهزیستی استان برگزار شد

جلسه کمیته سرمایه انسانی اداره کل بهزیستی استان با حضور دکتر رمضانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دکتر امینی رئیس گروه آموزش و توانمند سازی سازمان مدیریت و کارشناسان آموزش این مرکز و همچنین دکترحیدری مدیر کل بهزیستی البرز به همراه معاونین و سایر اعضاء برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، دکتر "اسدالله حیدری" مدیرکل بهزیستی استان البرز درآغاز سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از حضور دکتر رمضانی و هیئت همراه در این جلسه، گفت : امیدوارم این جلسات بتوانند ما را هرچه بیشتر به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی خانواده دولت و بهزیستی واقف کند.

وی به تشریح عملکرد بهزیستی استان در بحث آموزش پرداخت و افزود : درطول سال گذشته برای مدیران ۴۶ ساعت دوره مدیریت و سرانه آموزشی ۱۴۱ ساعت دوره ویژه ی کارکنان با ۲۴ دوره ی شغلی و ۷ دوره عمومی نیز برگزار کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه اضافه کرد :علاوه بر این دوره ها، دوره های آموزشی آماده سازی شغلی، روانشناسی رشد اجتماعی نوجوانان، تربیت جنسی در کودکان و تدوین شاخص ها و نحوه ی شاخص نویسی را نیز برگزار کردیم.

وی گفت : البته در بحث آموزش مشکلات زیادی وجود دارد بدلیل پیچیدگی هایی که موضوعات انسانی دارد، آموزش انسان هم بسیار پیچیده است و مغفول ماندن از آن خسارت بار خواهد بود.

وی افزود : بعنوان مثال بحث تربیت جنسی موضوعی است که در کشور ما بسیار مغفول مانده است و بدلیل موانع و محدودیت های فرهنگی که وجود دارد خیلی مورد توجه قرار نمیگیرد و کمتر دستگاهی پیدا میشود که متولی این بحث باشد و همچنین برای تعیین مدرس در این بحث نیز مشکلاتی وجود دارد و لذا این یک چالش جدی است.

این مقام مسئول تصریح کرد : همچنین از دیگر مشکلات این حوزه هزینه های دوره های آموزشی است و لذا اگر قرار است که این موضوع جدی گرفته شود باید منابع بیشتر و برنامه ریزی دقیق تری صورت پذیرد و نیاز های جدی تر احصاء شود و بر اساس آن دوره های آموزشی برگزار گردد.

دکتر رمضانی نیز در این جلسه روح خدمت رسانی در سازمان بهزیستی را هم سو با اهداف عالیه ی معمار بزرگ انقلاب که خدمت به ولی نعمتان را از اولی ترین خدمت ها برشمرده اند دانست و افزود : خدمت به ولی نعمتان دل و جرأتی الهی، اخلاق، اصالت و صبرجمیل میخواهد و مستلزم آن دریادلی است که کارمندان بهزیستی همگی از دریادلان هستند.

وی افزود : بنده واقعا تحسین میکنم که سازمان بهزیستی شخص عالمی مثل جناب دکتر حیدری را دارد که بدور از مبالغه، تعصب بسیار زیادی بر همکاران و جایگاه و قانون مداری سازمان بهزیستی دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد : در رابطه با مسائل آموزشی دستگاه هایی که مورد ارزیابی قرار می گیرند، دستگاههای مشمول قانون خدمات کشوری ماده ۵ هستند و همانطور که مستحضر هستید در چند سال گذشته بهزیستی استان البرز با مدیریت خوب جناب دکتر حیدری و معاونین محترمشان توانسته است در مسائل آموزشی در استان البرز برگ زرینی باشند و حایز رتبه برتر گردند.

دکتر رمضانی تصریح کرد : گره گشایی از مشکلات مردم نیاز به آموزش های مختلف دارد و نیاز هایی که به دلیل روند سریع تکنولوژی در جامعه وجود دارد نیازهایی را در جامعه ایجاد میکند که نیازمند تربیت انسان های آموزش دیده و متبحر میباشد و واقعاً بهزیستی از دستگاههایی است که باید به دید یک دانشگاه به آن نگاه شود و خروجی اش باید همیشه انسان های آموزش دیده باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه حاضرین به بررسی چالشها و موانع موجود جهت ارتقاء سطح آموزش و توانمند سازی کارکنان پرداخته و ارائه راهکارهای مورد نظر با مسئولین مرکز آموزش و توانمندسازی سازمان مدیریت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همچنین دستورالعمل های مربوط به برگزاری دوره های ارزیابی شایستگی مدیران قبل و پس از انتصاب در جلسه مذکور ایراد گردید.

کد خبر 18719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد