خدمات فراگیر اجتماعی با ایجاد مراکز مثبت زندگی

خدمات سازمان بهزیستی در بستر فناوری اطلاعات و از دسترس ترین محل ممکن به متقاضیان این خدمات در استان اردبیل ارائه خواهد گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ، بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان درخصوص فعالیتهای مراکز مثبت زندگی گفت: خدمات بهزیستی برای بهره مندی از پتانسیل و ظرفیتهای مردمی در قالب شبکه ای از نهادهای غیردولتی فعال با عنوان مثبت زندگی راه اندازی می شوند که با توجه به زیرساخت­های خاصی که دارند، موجب تسهیل مراجعات، پیگیری و پاسخگویی به متقاضیان خدمات اجتماعی خواهند شد.

وی افزود: پیشتر نیز بخشی از خدمات بهزیستی از طریق مراکز غیردولتی ارائه می شد، اما در بستر جدیدی که بهزیستی ایجاد کرده، وحدت رویه نظارت بر این مراکز، بررسی و ارزیابی کمیت و کیفیت ارائه خدمات، شناخت و اصلاح نقاط ضعف، تعیین کارآمدی و بهبود مستمر مراکز ارائه ی خدمات بهزیستی مورد توجه می باشد.

ستاری با اشاره به زیرساخت فناوری اطلاعات موجود در مورد مراکز مثبت زندگی گفت: علی رغم این که مراکز شهرستانی و استانی به طور مستقیم مسئولیت نظارت بر این مراکز را دارند، با این حال این مراکز از نظارت سیستمی که به شیوه الکترونیک و از طریق سامانه ی ثبت فعالیت مراکز غیردولتی و پرونده ی متقاضیان خدمات بهزیستی مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند.

ستاری گفت: هم اکنون بیش از دویست و شصت و شش متقاضی پیشنهاد مسئولیت اداره ی مرکز مثبت زندگی خود را از طریق درج در سامانه ی مراکز غیردولتی به این سازمان ارائه داده اند که تا کنون بیش از صد نمونه ی آن برای ارزیابی توسط حوزه های ذیربط ارجاع شده و پیش بینی می شود در هفته های آتی شاهد افتتاح موارد مورد تأئید باشیم.

وی افزود: یکی از رویه های بهبود عملکرد خدمات بهزیستی در این فرایند متأثر از شیوه نامه ی جانمایی مراکز مثبت زندگی در سطح شهرها و محلات بوده و خدمات در محله ها یا مکان­هایی که مددجویان در آن ها ساکن هستند راه اندازی خواهند شد.

ستاری خاطر نشان کرد: این خدمات به استناد بند 4 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و در راستای تحقق شاخصهای سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی به آحاد جامعه به خصوص دهک­ها و اقشاری که در موارد خاص ذیل خدمات این سازمان قرار می گیرند، ارائه می شود.

کد خبر 18704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد