مازندران| واگذاری نخستین مسکن نوسازی شده مددجویان آسیب دیده در سیل شهرستان سیمرغ با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور

نخستین واحد احداثی مسکن تخریبی ناشی از سیل مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در شهرستان سیمرغ استان مازندران واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مازندران «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این مراسم با اشاره به خسارت سیل فروردین ماه به ۲۴ استان کشور، گفت: خوشبختانه در سیل هیچ یک از مددجویان مراکز شبانه روزی بهزیستی آسیب ندیدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: متاسفانه در این حادثه ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دید و ۲هزار و ۵۰۰ واحد کاملا تخریب شدند.

وی به راه‌اندازی سامانه خسارت برای بررسی دقیق آمار خسارات وارده در نخستین روزهای وقوع سیل اشاره و خاطرنشان کرد: استان مازندران در آماردهی میزان خسارت و هم در بازسازی منازل مسکونی مددجویان جزء استان‌های پیشتاز در کشور بودند.

قبادی دانا با اشاره به پرداخت وام بلاعوض ۱۰ میلیونی به آسیب دیدگان سیل، خاطرنشان کرد: طی تفاهمنامه ای با بسیج سازندگی و بنیاد مسکن واحدهای آسیب دیده تا پایان شهریور آماده اسکان خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به آسیب ۲۶۰ واحد مسکونی در مازندران تصریح کرد: بهزیستی با تحویل مسکن در ۹۰ روز رکورد سرعت عمل را به نام خود ثبت کرد.

وی با بیان اینکه گذر زمان خللی در خدمت‌رسانی ایجاد نخواهد کرد، افزود: هفته آینده دوهزارمین مسکن خسارت دیده در زلزله کرمانشاه بعنوان آخرین واحد احداثی تحویل خسارت دیدگان خواهد شد.

قبادی دانا با اشاره به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در بحث حوادث طبیعی، اذعان کرد: برای به حداقل رساندن مشکلات،  درخواست بیمه حوادث طبیعی برای منازل مددجویان را به وزارتخانه ارسال کردیم که برای تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصویب طرح حمایت از معلولین را در مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت خواند و در پایان یادآور شد: ما در این راستا بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی و درخواست کردیم که متاسفانه تنها ۱۰ درصد آن و چیزی حدود ۱۱ میلیارد تومان آن به تصویب رسید.

کد خبر 1869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد