بدهی 20 میلیاردی ستاد مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از عدم پرداخت بودجه سازمان بهزیستی در حوزه مراکز پذیرش و درمان معتادان انتقاد کرد.

 فرید براتی سده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر از سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی بدهکاری دارد، گفت: مجموع بودجه بهزیستی در این بخش که ستاد مبارزه با مواد مخدر باید آن را پرداخت می‌کرد ۱۲۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ میلیارد از آن پرداخت شده و ۲۰ میلیارد آن باقی مانده است. قرار بود بخشی از این مبلغ را وزارت کشور پرداخت کند که این کار انجام نشد و در خصوص بخش دیگری از این مبلغ نیز گفته شده که سازمان برنامه و بودجه پرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال هم که سه ماه از ابتدای سال گذشته با وجود گرانی‌ها و ... هنوز پولی به ما پرداخت نشده است، افزود: مراکز از نظر تامین هزینه‌های مختلف و حتی خورد و خوراک معتادان در حال درمان، دچار مضیقه هستند امیدواریم که فکری برای پرداخت حداقلی و علی الحساب به مراکز باشند.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا الان حتی یک ریال از ابتدای سال از بودجه مذکور پرداخت نشده و این شرایط برای مراکزی که در استان های در حال فعالیت هستند سخت و زیان آور است، تصریح کرد: قاعدتا امسال باید بودجه‌ها، به لحاظ سرانه هم بیشتر شود برای مثال مواد غذایی مثل حبوبات و ماکارونی افزایش قیمت داشته است. به همین دلیل نه تنها باید سرانه ها افزایش یابد و در عین حال به این دلیل که قرار است مدت نگهداری هم افزایش پیدا کند، فکری به حال این موضوع شود.

براتی سده با اشاره به اینکه  قبلا متوسط نگهداری از معتادان را تا ۶۰ روز در نظر می گرفتیم که الان به شش ماه رسیده است، ادامه داد: حتی بنا به تصمیم ستاد کرونا گفته می‌شود معتادان تا یک سال هم باید نگهداری شوند. به همین دلیل باید به این هزینه‌ها توجه شود. اینکه دائم بر افزایش مدت زمان نگهداری افزوده شود تاکید کنیم باید در شرایطی باشد که منابعش هم در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات مراکز به نفع سیستم‌های برنامه‌ریزی هم هست، تصریح کرد: چراکه الان در بخش غیردولتی درمان و نگهداری از معتادان با هزینه کمتری در حال انجام است. این نشان می‌دهد بخش غیردولتی با کمترین رقم این کار را انجام می‌دهد، اما باید مطالباتش را هم بدهیم. این موضوع باید مورد توجه وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان برنامه و بودجه که تاکید دارند معتادان ساماندهی شوند قرار بگیرد.

کد خبر 18689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد