گلستان| دیدار مدیرکل و مسئولین بهزیستی استان با استاندار

به گزارش روابط عممومی؛عصر امروز سه شنبه ۲۴تیرماه مصادف با چهارمین روز هفته بهزیستی در مراسمی دکتر غفاری_مدیرکل و معاونین ومسئولین این اداره کل با حضور در استانداری با دکتر حق شناس _استاندار گلستان دیدار و گفتگو کردند و ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی،طی سخنانی به ارائه گوشه از خدمات و فعالیتهای این سازمان اشاره کردند.

دکتر غفاری در این دیدار صمیمانه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از۹۰ درصد وظایف سازمان بهزیستی برعهده مراکز غیردولتی است افزود؛ هم اکنون ۲۰هزار پرونده مددجویی به این مراکز واگذار شده است.
وی گفت؛ در حوزه اجتماعی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ سرپرست خانوار  تحت پوشش بهزیستی هستند که ۳هزار نفرآنان تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی و بیمه روستایی و عشایر قرار دارند.
 ایشان از حمایت یکهزار فرزند چند قلو در استان خبر داد که تا ۶سالگی خدمات دریافت میکنند.
دکتر غفاری همچنین از وجود ۲۴۲ مهدکودک در سراسر استان خبر داد و خاطر نشان ساخت؛بیش از۱۰هزار کودک در این مهدهای کودک خدمات آموزشی دریافت میکنند که از این تعداد ۴۷ مهدکودک در حاشیه شهرها،۷۶مهدکودک در روستاها و مابقی در شهرها هستند که این سازمان علاوه بر تامین یک وعده غذای گرم برای مهدهای کودک حاشیه و روستایی ،برای ۳دهک پایی جامعه کوک هزینه نیز در نظر دارد
مدیرکل بهزیستی در خصوص خدمات معاونت پیشگیری افزود؛۸۴مرکز مشاوره در سطح استان فعال هستند که ۳۹۴هزار نفر در سال گذشته بصورت حضوری و هزار و ۱۲۶ نفر از خدمات مشاوره بهرمند شدند.
در سال گذشته تمامی نوزادان تازه متولد شده  ۱۰۰درصد تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی بهزیستی قرار گرفتند که ۵۱ مورد دارای اختلال تشخیص داده شدند که تا کنون ۱۴ مورد آنان برای کاشت حلزون معرفی شدند.
کد خبر 1868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد