ارتقای خدمات بهزیستی با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی/شاهد رضایت مندی مددجویان خواهیم بود

رئیس هیئت مدیره کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ارتقای خدمات بهزیستی با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی محقق خواهد شد، گفت:با این اقدام شاهد رضایت مندی مددجویان خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر آزاد دارابی رئیس هیئت مدیره کانون کلینیک‌های مددکاری استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی مراکز مثبت زندگی، اظهار داشت:با توجه به اینکه گروه های هدف سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری دارای شرایط و ویژگی های جسمی و روحی روانی خاص هستند، بنابراین راه اندازی این مراکز در ساده سازی فرآیندها و همچنین دسترسی آنها به خدمات این طرح می تواند بسیار موثر واقع گردد و کیفیت ارائه خدمات را ارتقا بخشد و رضایت بخشی خانواده ها و گروههای هدف را نسبت به قبل به همراه داشته باشد.

 وی افزود: در زمینه تاسیس مراکز مثبت زندگی چند نکته مهم می باشد از جمله تقسیم مراکز بر اساس پراکندگی گروههای هدف، الکترونیکی کردن خدمات و همچنین نگاه تخصصی در حوزه نیروه انسانی مرکز که بیشترین تاکید بر مددکاران اجتماعی با تجربه با دانش آکادمیک کافی است.

وی عنوان کرد: همواره یکی از دغدغه های متولیان سازمان بهزیستی و همچنین گروه‌های هدف با توجه به شرایط خاص این افراد و پراکندگی جغرافیایی آنها مشکلات در رفت آمدها و ترددها به سازمان و مراکز غیر دولتی بوده ، لذا این مدل خدمات در مراکز مثبت زندگی به شکل چشمگیری ترددها را کاهش می دهد.

به گفته رئیس هیئت مدیره کانون کلینیک‌های مددکاری استان کرمانشاه،، راه اندازی این مراکز استفاده بهینه از منابع موجود و همچنین خدمات الکترونیکی شفافیت را به شکل چشمگیری نسبت به ارائه خدمات به شکل فیزیکی ارتقا می دهد و با توجه نیازهای متعدد گروههای هدف نیز حذف سیستم بروکراسی اداری و تسهیل در این امر می تواند یکی از نقاط قوت طرح باشد. 

 دارابی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی در حوزه رفاه اجتماعی در خصوص گروههای هدف در جامعه توزیع عادلانه خدمات و تسریع در آن بوده است، گفت: راه اندازی مراکز مثبت زندگی با توجه به اهداف کاربردی آن در صورت فراهم شدن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری می‌تواند منجر به توزیع عادلانه خدمات و تسهیلگری در این امر گردد.

وی یادآور شد: باید این مهم را در نظر داشت مخصوصا در حوزه توانبخشی که اتفاقا فراوانی گروه‌های هدف در این بخش بیشتر می باشد برای افراد دارای معلولیت وخانواده های آنها تسهیل و تسریع در خدمات رسانی بسیار دغدغه مهمی می باشد و با اجرای مطلوب در این مهم می تواند تسهیل گردد. 

دارابی تصریح کرد: رضایت مندی گروههای هدف در حوزه های مختلف سازمان از اهداف کلان و مورد تاکید بوده است، لذا باید این نکته را مدنظر داشت که مهمترین قسمت طرح ،چگونگی پایش های ماهانه و سالیانه و سنجش آزمون وخطاهایی هست که ممکن است در حین اجرا ی طرح مدنظر باشد که قطعا با توجه به کاربردی بودن طرح و همچنین تاکید بر تسریع در دسترسی گروههای هدف ،کاهش ترددهای بی مورد ،شفافیت در اائه خدمات و پراکندگی جغرافیایی ،اجرایی طرح می‌تواند منجر به افزایش رضایتمندی گردد. 

رئیس هیئت مدیره کانون کلینیک‌های مددکاری استان کرمانشاه گفت: یکی از سازمان های پیش رو در بحث واگذاری فعالیتها به بخش غیر دولتی در حوزه های مختلف سازمان بهزیستی می باشد(تجربه کلینیکهای مددکاری اجتماعی با بیش یک دهه فعالیت حرفه ای وتخصصی ،مراکز حوزه توانبخشی و همچنین مراکز حوزه پیشگیری در خصوص اعتیاد و پایگاههای خدمات اجتماعی )لذا طرح مثبت زندگی با توجه به تجمیع خدمات در سطوح مختلف و مکان یابی آن می تواند تجربه مفیدی و کاربردی در بحث واگذاری فعالیتها و مشارکت بخش غیر دولتی باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در مراحل مختلف دریافت مجوز بر بحث تخصص و میزان دانش تونایی افراد متقاضی تاکیدات لازم انجام بگیرد ،چراکه یکی از اهداف واگذاری ها ومشارکت غیر دولتی تخصصی تر کردن ارائه خدمات می باشد که این مهم می تواند منجر به ارتقا کیفیت خدمات و شفایت در آن گردد.

کد خبر 18675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد