اصفهان| کاشان/ آغاز غربالگری اختلال RP در کاشان/ طیف اختلالات بینایی در این شهرستان چندین برابر نرم جهانی است

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان کاشان اجرای طرح غربالگری اختلال RP را کلید زد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان، «مجید رضازاده» معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان، گفت: اختلال «آر پی» و کل طیف اختلالات بینایی در شهرستان کاشان چندین برابر نرم جهانی است.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، افزود: این مسئله می تواند ناشی از ازدواج های فامیلی و درون قومیتی در قدیم باشد. به همین خاطر امروز طرح غربالگری این اختلال در بین تمامی جامعه نابینایان شهرستان کاشان آغاز شد. در این طرح که بعد از کاشان به صورت فراگیر در کل جامعه هدف سازمان بهزیستی در سطح کشور انجام می شود؛ معلولان نابینا و کم بینا از خدمات مشاوره و درصورت نیاز آزمایشات ژنتیک بهره مند می شوند تا ژن معیوب این بیماری مدیریت و درصد ابتلای افراد به آن کاهش یابد.

وی در پایان یادآور شد: برنامه های پیشگیری این بیماری و سایر بیماری های ژنتیک از شیوه های ساده و آموزشی ارزان قیمت تا برنامه های درمانی پیشرفته درمانی گران قیمت را در برمی گیرد. امیدواریم با اجرای این برنامه در کشور و رشد پیشرفت های علمی در این زمینه، شاهد کاهش چشمگیر اختلالات ژنتیکی بویژه طیف اختلالات بینایی باشیم.

کد خبر 1867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد