پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های پایگاه خدمات سلامت

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، گفت: شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی، شهری، اجتماعی و اقتصادی محله‌ها از مهمترین اولویت‌های فعالیت‌های پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی است.

بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افتتاح و سی و دومین پایگاه خدمات و سلامت اجتماعی استان در شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: این پایگاه پنجمین مرکز در این شهرستان است که به بهره برداری رسید و فعال شد.
وی تصریح کرد: این پایگاه‌ها در مناطق حاشیه شهرها ایجاد می‌شود تا با استفاده از این ظرفیت، زمینه توانمندسازی خانواده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این مناطق فراهم شود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، بیان کرد: شناسایی آسیب‌های فرهنگی، شهری، اجتماعی و اقتصادی محله و مراجعه خانه به خانه برای اطلاع از آسیب‌های خانواده از مهمترین اولویت فعالیت‌های این پایگاه‌ها است.
ستاری تاکید کرد: اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حمایت طلبی از خانواده، شیوه‌های تربیتی و پیشگیری از اولویت برنامه‌های این پایگاه‌ها است.
وی یادآور شد: تا پایان تیرماه سال جاری و همزمان با هفته بهزیستی ۴۰ مرکز خدمات اجتماعی با عنوان مثبت زندگی در سطح استان اردبیل افتتاح خواهد شد که این مراکز نیز یاریگر برنامه‌های حمایتی بهزیستی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و حمایت از بنیان خانواده را بر عهده خواهند داشت.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، افزود: این مراکز در همیاری و همکاری اجرای خدمات بهزیستی اعم از پیشگیری، غربالگری و حمایتی پیشتیبان بهزیستی استان خواهند بود.
ستاری خاطر نشان کرد: رفع پیامدهای منفی رفتاری در بطن خانواده‌ها و ارائه الگوهای مناسب سبک زندگی می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها برطرف کند.

کد خبر 18661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد