گیلان | باید نگاه فرهنگی ما را به مقوله محرومین جامعه عوض کنیم

دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان در این نشست گفت : باید تلاش کنیم تا سنت‌ها و هویت شهر رشت را دوباره احیا شود و حس تعلق را در مردم بالا ببریم ، بایستی نگاه فرهنگی ما را به مقوله محرومین جامعه عوض کنیم

نشست کارگروه تخصصی با حضور مدیرکل بهزیستی استان گیلان دکتر حسین نحوی نژاد اعضای شورای شهر آقایان دکتر رمضانپور ، عاقل منش ، علیپور و خانم شیرزاد ، مشاور اجرایی بهزیستی استان سید مهدی خدمت بین دانا ، ریاست بهزیستی رشت خانم دکتر ییلاق بیگی و نمایندگانی از ادارات و نهادها به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در شورای شهر رشت برگزار شد .

دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان در این نشست گفت : باید تلاش کنیم تا سنت‌ها و هویت شهر رشت را دوباره احیا شود و حس تعلق را در مردم بالا ببریم ، بایستی نگاه فرهنگی ما را به مقوله محرومین جامعه عوض کنیم در تمام دنیا مدیریت شهری یکپارچه است باید زمینه ها را برای همکاری همه جانبه با کلیه سازمان ها آماده کنیم  .

وی افزود : امروزه اورژانس اجتماعی (123) یک ظرفیت است باید در کنار شهرداری قرار بگیرد ، برای ارائه خدمات در حوزه اجتماعی و خدمات شهری شهرداری می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم در جهت آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی . زیرا آسیب های اجتماعی یک شبه ایجاد نمی شوند آسیب های اجتماعی یک کوه یخی است و مقدمه ای دارد. امروزه ( ماشین قسطی، جاده غیر استاندارد و ... ) همه به عنوان آسیب اجتماعی محسوب می شوند .

دکتر حسین نحوی نژاد عنوان کرد : در حال حاضر ۴۶ هزار خانوار دارای معلول تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند و بیش از ۱۸ هزار خانوار بی سرپرست به صورت مستقیم تحت پوشش ما هستند ، در شهر رشت بیش از ۶ هزار خانوار به صورت مستقیم از خدمات سازمان بهزیستی ( دریافت مستمری ، وام اشتغال ، حمایت تحصیلی فرزندان و ... ) در حال استفاده هستند  ، دارای ۲۳ کمپ ترک اعتیاد برای افراد داوطلب در شهر رشت هستیم  و  از سال گذشته معتادین متجاهر هم به ما اضافه شده است .

ایشان افزودند : باید با همکاری هم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و شرایطی را فراهم کنیم در جهت ایجاد نشاط شهروندان با استفاده از ظرفیت ها.

کد خبر 1866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد