در رسانه| راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی یکپارچه سازی خدمات بهزیستی را بدنبال دار

ایلام - ایرنا - دبیر انجمن مددکاران ایران در استان ایلام گفت: راه‌اندازی و ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان اقدامی مطلوب و بدیع توسط بهزیستی موجب تسریع در روند خدمت‌رسانی ، یکپارچه‌سازی و یکسان سازی خدمات این سازمان به جامعه هدف خواهد شد.

حیران پورنجف روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه مراکز مثبت زندگی باید به جامعه هدف و بهزیستی پاسخگو باشد بدون شک در زمینه تسریع ارایه خدمت به مددجویان و افزایش دقت در خدمات‌دهی تاثیرگذار است بطوریکه می‌تواند در افزایش انگیزه مددجویان برای تعامل با بهزیستی و دریافت خدمات موثر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این مراکز با هدف افزایش کیفیت و کمیت خدمات‌دهی مددجویان ایجاد می‌شوند باید به افراد با تجربه و متخصص واگذار شود تا بدون آزمایش و خطا فعالیت داشته و زمینه رضایتمندی بیش از پیش جامعه هدف بهزیستی را فراهم کنند.

ارایه خدمات الکترونیکی نقطه قوت مراکز مثبت زندگی وی با اشاره به توسعه فناوری‌های نوین و نظریات جدید حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی مبنی بر اینکه خدمات دستگاه‌ها باید به سمت الکترونیکی شدن هدایت شوند، گفت: نقطه قوت راه‌اندازی این مراکز، الکترونیکی بودن ارایه خدمات است.

پور نجف اظهار کرد: با توجه به اینکه شمار زیادی از جامعه هدف بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند که برای تردد در سطح شهرها به علت عدم مناسب‌سازی فضاهای عمومی با مشکل مواجه می شوند این مراکز با ارایه خدمات الکترونیکی بخش زیادی از مشکلات تردد این افراد را با کاهش مراجعه حضوری رفع خواهند کرد.

به عقیده وی، مراکز مثبت زندگی بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای ارایه خدمات الکترونیکی به افراد دارای معلولیت است.

زیرساخت‌های اجرایی مراکز مثبت زندگی باید فراهم شود

وی در خصوص تاثیر مراکز مثبت زندگی در توزیع عادلانه خدمات به جامعه هدف بهزیستی، گفت: هر طرحی دارای دستورالعمل مشخص بوده و در این زمینه چنانچه زیرساخت‌های اجرایی این مراکز فراهم شود موجب تسریع در روند ارایه خدمت و توزیع برابر خدمات به عموم مددجویان خواهد شد.

دبیر انجمن مددکاران ایران در ایلام در پاسخ به این سئوال که آیا استانداردسازی ارائه خدمات در این مراکز سبب رضایت جامعه هدف خواهد شد، توضیح داد: بدون شک استانداردها یعنی پاسخ‌دهی به بالاترین سطح کمی و کیفی نیاز مخاطب و بهسازی خدمات و بدون شک رضایتمندی جامعه هدف را بدنبال خواهد شد.

مراکز مثبت زندگی همیار مددجویان/خدمات بهزیستی با ایجاد این مراکز متمرکز می‌شود

وی با اشاره به اینکه تاسیس مراکز مثبت زندگی موجب متمرکز شدن خدمات می‌شود، گفت: در این مراکز روند خدمات مشخص است بطوریکه از نقطه ورودی تا دستیابی به خدمت مورد نظر مسیر لازم مشخص شده تا توسط مددجو در حداقل زمان دریافت شود.

پورنجف با تاکید بر اینکه مراکز مثبت زندگی همیار بهزیستی و مددجویان خواهند بود، اضافه کرد: این مراکز با توجه به اینکه توسط بخش غیردولتی اداره می‌شوند هم موجب اشتغالزایی افراد در جامعه شده و از طرفی مددجویان با دریافت خدمات از این مراکز بصورت شفاف فعالیت‌های بهزیستی را دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: این مراکز موجب ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی می‌شود که بدون شک سطح رضایت مددجویان را نیز افزایش خواهد داد.

مراکز مثبت زندگی در راستای گسترش ماموریت‌ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از سازمان بهزیستی، بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت های مردمی در قالب مراکز و موسسات غیردولتی و به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی از سوی سازمان بهزیستی راه‌اندازی خواهند شد.

فراخوان راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی اردیبهشت ماه امسال بصورت سراسری توسط سازمان بهزیستی کشور اعلام و متقاضیان در سامانه اعلام شده برای دریافت مجوز تاسیس این مراکز ثبت‌نام کرده‌اند.

مهلت ثبت‌نام برای ایجاد این مراکز به پایان رسیده و اکنون روند بررسی مدارک متقاضیان در حال بررسی و انجام است.

پیش‌بینی می‌شود نخستین مراکز مثبت زندگی دهه آخر تیرماه همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی افتتاح شوند.

کد خبر 18639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد