مراکز الکترونیکی مثبت زندگی در قزوین راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مراکز الکترونیکی مثبت زندگی در قزوین راه‌اندازی می‌شود، این مراکز مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به راه‌اندازی مرکز مثبت در قزوین، تصریح کرد: با توجه به توسعه فناوری‌های نوین و نظریات جدید حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی مبنی بر اینکه خدمات دستگاه‌ها باید به سمت الکترونیکی شدن هدایت شوند، مراکز مثبت زندگی باهدف ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه هدف بهزیستی و افراد دارای معلولیت، راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: جامعه هدف بهزیستی را اغلب افراد دارای معلولیت تشکیل دادند و به علت عدم مناسب‌سازی فضاهای عمومی تردد در سطح شهر برای آن‌ها مشکل است، بنابراین این مراکز با ارائه خدمات الکترونیکی بخش زیادی از مشکلات تردد افراد دارای معلولیت برای دریافت خدمات را رفع خواهد کرد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در این مراکز خدماتی از قبل ثبت فرزندخواندگی و تشکیل پرونده، ثبت درخواست تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین، مصاحبه اولیه، اخذ و بررسی مدارک، تحلیل تشخیص و تعیین اولویت‌های نیاز مددجو، ارجاع درخواست‌های جامعه هدف، انجام می‌شود.
وی یادآور شد: پیگیری امور مددکار خانوار، ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‌ها، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین، خیرین، معتمدین محلی و حمایت‌طلب، شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله، تسهیل گری و تشکیل تیم محله و اقدامات اجتماع‌محور، شناسایی فعال جامعه هدف، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم بنیاد خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها نیز از دیگر خدمات ارائه‌شده توسط این مرکز است.
وارثی خاطرنشان کرد: مراکز مثبت زندگی در توزیع عادلانه خدمات به جامعه هدف سازمان تأثیرگذار است، هر طرحی دارای دستورالعمل مشخص بوده و در این زمینه چنانچه زیرساخت‌های اجرایی این مراکز فراهم شود تسریع درروند ارائه خدمت و توزیع برابر خدمات به عموم مددجویان را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: در این مراکز روند خدمات مشخص است بطوریکه از نقطه ورودی تا دستیابی به خدمت موردنظر مسیر مشخص‌شده تا خدمت موردنظر توسط مددجو در حداقل زمان دریافت شود، این مراکز با توجه به اینکه توسط بخش غیردولتی اداره می‌شوند موجب اشتغال‌زایی افراد در جامعه شده و از طرفی مددجویان با دریافت خدمات از این مراکز به‌صورت شفاف فعالیت‌های بهزیستی را دریافت خواهند کرد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به شرایط لازم برای تأسیس مرکز مثبت زندگی خاطرنشان کرد: حداقل فضای موردنیاز جهت تأسیس مرکز برای حداکثر 450 پرونده 70 مترمربع است؛ به ازای هر 150 پرونده نیز حضور یک نیروی مددکار الزامی است و باید مؤسس تمامی حقوق مزایا کارکنان را طبق قانون کار و تأمین اجتماعی بیمه پرداخت نماید.
وی افزود: متقاضیان تأسیس مرکز مثبت زندگی بعد از ثبت درخواست، آپلود مدارک اولیه، تأیید بهزیستی شهرستان جهت دریافت عدم اعتیاد وعدم سوءپیشینه و تأیید تحصیلی معرفی می‌شوند، واحد انفورماتیک نسبت به ارزیابی شاخص بارگذاری مستندات توسط متقاضی اقدام و بعد از اخذ نمره حدنصاب مصاحبه حضوری صورت می‌گیرد سپس جهت دریافت پروانه فعالیت و مسئول فنی اقدام می‌شود.

کد خبر 18630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد