ببینید|مراکز توانبخشی بهزیستی تعطیل نشده اند

مدیرکل مراکز توانبخشی بهزیستی گفت: چند ماهی که بحث کرونا بود حدود ۳ هزار نفر را که خانواده شان استطاعت و توانایی داشتند موقتا ترخیص کردیم تا یک مقدار ضریب ریسک را پایین بیاوریم و اینها الان همگی برگشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ مصطفی سراج در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به ۹۰۰ مرکز شبانه روزی و ۵۱ هزار مددجو گفت: البته مراکز روزانه را چند ماهی به دلیل کرونا تعطیل کردیم ولی مراکز شبانه روزی و نگهداری باز بود و ما فقط حدود ۵ درصد مددجویان را به خانواده هایشان تحویل دادیم.  

او گفت: مددجویانی که تحویل ما می شوند به گروههای مختلف تقسیم می شوند بعضی از این افراد خانواده و سرپرست دارند و ما توصیه کرده ایم  که این افراد به مراکز روزانه هدایت شوند.

مدیرکل مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان این که به دلیل کرونا ما مجبور شدیم یک مقدار انقباضی عمل کنیم افزود: از ۱۲ خرداد دستور العمل جدید را به مراکز شبانه روزی ابلاغ کردیم و پذیرش افرادی که موقتا ترخیص شده بودند، شروع کردیم. البته مراکز روزانه فعالیتشان از ۱۸ خرداد آزاد شده است.

سراج با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده دستورالعمل‌های پذیرش مددجوی جدید در مراکز شبانه روزی را ارسال خواهیم کرد، گفت: برخی از افرادی که معلول هستند و در مراکز نگهداری می‌شوند خانواده دارند توصیه ما همواره همین است که این افراد در کنار خانواده هایشان باشند به همین دلیل در این مدت از خانواده آن‌ها خواستیم که اگر شرایط نگهداری معلول را دارند در خانه نگهداری کنند چراکه قصد کم کردن بار مراکز را داشتیم.

سراج گفت: خانواده های بسیاری از مددجویان خواستند که در این مدت از مددجوی آنان در خانه نگهداری شود و برخی نیز به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای در خانه نگهداریشان بهتر بود. هنوز هم که پذیرش مجدد را آغاز کردیم برخی از خانواده‌ها تمایل دارند از فرزندشان در خانه نگهداری کنند.

سراج با بیان این که در شرایط کرونا تاکید ما کنترل ورود و خروج مراکز است،گفت: در مورد سالمندان به علت ضعف سیستم ایمنی شان توصیه کردیم در مراکز روزانه سالمندان در مناطق سفید ۵۰ درصد، در مناطق زرد ۲۵ درصد و در مناطق قرمز ۱۵ درصد از ظرفیت مراکز  پذیرش صورت بگیرد.

وی افزود:به منظور حفظ سلامت و ایمنی سالمندان و افراد دارای معلولیت افرادی که در مراکز شبانه روزی پذیرش می شوند باید علاوه بر انجام تست تشخیصی و اخذ نتیجه منفی به مدت دوهفته در بدو ورود در قرنطینه اقامت کنند و سپس وارد بخش  شوند.

مدیر کل مراکز توانبخشی بهزیستی تاکید کرد:به استانها  تاکید کرده ایم که پذیرش گروه هدف به صورت تدریجی وبا توجه به تعداد تخت موجود در بخش قرنطینه و رعایت فاصله استاندارد صورت گیرد.همچنین در مراکز شبانه روزی مناطق قرمز پذیرش جدید تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

کد خبر 18610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =