در رسانه|فعالیت ۶ مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی با رعایت پروتکل بهداشتی آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری از آغاز فعالیت ۶ مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی استان با رعایت پروتکل بهداشتی خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از بهزیستی استان، معصومه محمدی افزود:نوبت دهی به بیماران در این مراکز با هماهنگی قبلی و به صورت تلفنی انجام می‌شود و حضور در این مراکز براساس رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه غربالگری مراجعان در زمان هماهنگی تلفنی و در بدو ورود به مرکز از سوی مسوول پذیرش انجام خواهد شد، گفت: مسول پذیرش مرکز باید در صورت وجود علائم بیماری کووید۱۹ ارائه خدمات به بیمار را تا زمان درمان به زمان دیگری موکول کند.

به گفته وی، سال‌گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ مراجعه کننده به مرکز مشاوره ژنتیک مراجعه و از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند که در این مدت ۲۵۰ نفر از مراجعه کنندگان به مراکز ژنتیک از کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک بهره‌مند شدند.

محمدی با اشاره به ژنتیکی بودن ۵۰ درصد معلولیت‌ها گفت: با انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج میزان تولد کودکان معلول کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شدند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر از خدمات مستمر بهزیستی بهره مند هستند.

کد خبر 18598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد