تهران| ذهن ها در نگاه به کودکان معلول مناسب سازی شود

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: برای ارائه خدمات بهتر و حمایت از کودکان دارای معلولیت باید تغییر نگاه به کودکان معلول انجام و ذهن‌ها مناسب سازی شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، حبیب الله مسعودی فرید در همایش تقدیر از دختران بهزیستی استان تهران که صبح امروز برگزار شد، گفت: فعالیت‌های سازمان بهزیستی در دو حیطه انجام می‌شود که یکی از آنها جایگاه دختران در روابط بین فردی و نقشی که در خانواده می‌خواهند ایفا کنند، است و همچنین نقش اجتماعی آنها که شامل تحصیلات و اشتغال و … می‌شود. در این زمینه‌ها بهزیستی برنامه‌های اساسی و راهبردهای کلی دارد که در جهت اجرایی شدن آنها با کمک مشاورین و متخصصین اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای مؤثر بودن نقش فردی و اجتماعی مددجویان باید مهارت اجتماعی آنها تقویت شود، گفت: همچنین باید موانع از سر راه این افراد برداشته شود تا توانمندی‌هایی که دارند عملیاتی شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی برای رشد همه جانبه دختران از زمان مهدکودک اقدامات لازم را انجام می‌دهد و از بچه‌هایی که ممکن است تحت شرایط خاص قرار داشته باشند مراقبت‌های ویژه ای صورت می‌گیرد.

فرید با تأکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت دختران معلول نیز در دستور کار ما قرار دارد، افزود: مناسب سازی معابر و مسیر رفت و آمد یک وجه مناسب سازی است و موضوع دیگر این است که باید ذهن خود را مناسب سازی کنیم و این نگاهی که به معلولان هست، باید تغییر پیدا کند.

به گفته وی، تغییر نگاه می‌تواند در جهت اجرای بهتر سیاست‌ها و برنامه‌های ما مؤثر باشد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تغییر نگاه باید در نظام آموزشی و دانشگاهی مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: اگر حمایت‌ها و تسهیل گری های ما تداوم داشته باشد، برنامه‌هایی را که قصد داریم اجرا کنیم به صراحت نتیجه بهتری خواهد داشت.

کد خبر 1858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد