خانواده‌های کردستانی از بازگشایی مهدکودک‌ها استقبال نکردند

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: خانواده‌های کردستانی به دلیل شیوع ویروس کرونا از بازگشایی مهدهای کودک استقبالی نکردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان محسن شجاعی از بازگشایی مهدهای کودک استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: مهد کودک‌های کردستان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته 145 مهدکودک شهری و مناطق حاشیه‌نشین در استان کردستان بازگشایی شده‌اند، افزود: پروتکل بازگشایی مهدهای کودک برای اجرا به همه مدیران مهدها ابلاغ شده است،

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان خاطرنشان کرد: مهد کودک‌ها به‌دلیل اینکه وضعیت کرونا در سنندج قرمز بوده با یک‌سوم ظرفیت فعالیت خود را آغاز کرده اما یک‌سوم که سهل است بلکه یک پنجاهم ظرفیت هم استقبال و مراجع نداشته است.

شجاعی اظهار کرد: 180 مهد روستایی استان نیز به‌دلیل استقبال کم خانواده‌ها، بازگشایی نشده و احتمال تعطلی کلی هم پیش‌بینی شده است.

گفتنی است؛ پیرو مصوبه 17 خردادماه جاری ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بازگشایی مهدهای‌کودک از 24 خرداد ، سازمان بهزیستی کشور ضمن تأکید بر رعایت ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که علاوه‌ بررعایت این ضوابط، مهدها موظف به انجام و رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی هستند که این تصمیم در استان کردستان مورد استقبال خانواده‌ها قرار نگرفت.

کد خبر 18551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد